Doi foşti consultanţi fac un milion de euro pe an din cărţi de specialitate pe care le împrumută angajaţilor din corporaţii
0„Citim ca să ştim că nu suntem singuri“, spunea William Nicholson, scenaristul filmului „Tărâmul umbrelor“, care îl are în centrul acţiunii pe autorul britanic C.S. Lewis. Dar puţini sunt cei care citesc în România. Sau poate că acest lucru este pe cale să se schimbe.
Adesea, în metrou, mai ales pe Magistrala 2 – linia „corporatiştilor“, căci are capătul de linie în Pipera, unde îşi au sediul numeroase multinaţionale –, pot fi observaţi tot mai mulţi călători citind, chiar şi în dimineţile aglomerate. Nu că cititul ar fi ceva ieşit din comun chiar şi în România, unde, în medie, un român cheltuieşte pe o carte, anual, circa cinci euro. Tinerii citesc, iar cărţile lor, indiferent de titlu, au un lucru în comun – o copertă transparentă, care lasă să se vadă puţin din coperta originală a cărţii, şi o etichetă rotundă, roşie, pe care scrie „Read’n’Roll“.
„Am lucrat mult până să găsim această variantă“, spune Alexandra Stroe, cofondator şi, acum, CEO al Bookster, biblioteca al cărei rol este acela de a aduce cărţile la cititor, mai degrabă decât să îi pună pe cititori să facă obositorul drum până în „cartierul general“ al cărţilor. În urmă cu cinci ani, Alexandra Stroe a pornit în aventura Bookster alături de Bogdan Georgescu, cel care a condus timp de 14 ani operaţiunile locale ale companiei de consultanţă imobiliară Colliers International, şi care a pariat pe succesul unui astfel de proiect. Astăzi, Bogdan Georgescu, fără a ieşi însă din business, nu se mai ocupă de activităţile operaţionale, şi îi lasă responsabilităţile de CEO tinerei de 28 de ani care, oricum, cunoaşte toate procesele din Bookster pe dinafară. „Pentru mine rolul nu este neobişnuit. Sunt în Bookster de cinci ani, am făcut pe rând un pic de marketing, vânzări, un pic de logistică, un pic de conţinut, recrutare. Am trecut cumva prin fiecare funcţie şi îmi este foarte cunoscut businessul“, mărturiseşte Alexandra Stroe.