Pofta de fast-food a românilor a împins afacerile KFC şi Pizza Hut la peste 100 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Afaceri KFC s-au ridicat la 72 de milioane de euro în 2015, în creştere cu aproape 15 milioane de euro faţă de anul precedent
Afaceri KFC s-au ridicat la 72 de milioane de euro în 2015, în creştere cu aproape 15 milioane de euro faţă de anul precedent

Cele peste 60 de restaurante de tip fast-food deschise în ţară sub brandurile Kentucky Fried Chicken (KFC), Pizza Hut şi PHD, controlate de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, au generat anul trecut afaceri cumulate de 107,6 milioane de euro, cu 26,4% mai mult comparativ cu 2014, iar profitul a crescut de la 6,3 milioane de euro în 2014 la 10,5 milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice.

Cele trei branduri ale Yum!, care operează pe plan internaţional şi reţeaua Taco Bell, sunt aduse în România, în regim de franciză, de firmele US Food Network (operează restaurantele  KFC) şi American Restaurant System (Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery – PHD), controlate de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, potrivit News.ro. Numele lui este legat şi de aducerea în ţară a mai multor francize de notorietate, precum Hard Rock Cafe sau IKEA.

Din 1997 şi până în prezent, KFC a deschis 57 de restaurante în România, dintre care cinci de tip drive-thru. Lanţul de tip fast-food a raportat la Ministerul Finanţelor, pentru 2015, afaceri de circa 72 de milioane de euro, în creştere cu aproape 15 milioane de euro, comparativ cu anul anterior. În ceea ce priveşte profitul, acesta a crescut la 9,2 milioane de euro în 2015, comparativ cu cele 5,5 milioane de euro raportate în anul anterior.

În cazul lanţului de restaurante Pizza Hut, intrat pe piaţa românească în 1994, reţeaua a ajuns la 16 unităţi, iar PHD, divizia centrată pe serviciul „take-away“ şi livrarea de pizza la domiciliu, numără opt unităţi, toate în Bucureşti. Cumulat, încasările Pizza Hut şi PHD au ajuns, în 2015, la 35,5 milioane de euro, mai mari faţă de cele 28,4 milioane de euro raportate în 2014, iar profitul a depăşit 1,3 milioane de euro, cu peste 400.000 de euro mai mult comparativ cu anul anterior.

Piaţa românească a localurilor de tip fast-food este estimată la jumătate de miliard de euro, adică jumătate din întregul domeniu de restaurante. Principalii jucători pe piaţă sunt McDonald’s, KFC, Subway şi Springtime.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite