Cum a ajuns Amazon, compania celui mai bogat om din lume, să deţină jumătate din vânzările cărţilor care se ascultă
0După opt ani de reticenţe, Amazon s-a decis în 2008 să–şi cumpere propriul business de audiobook-uri, Audible, un startup în care a investit puţin câte puţin din 1996 încoace. Astăzi, cele două companii deţin jumătate din cota de piaţă pe segmentul audiobook-urilor.
Fostul jurnalist Don Katz a auzit prima dată de Jeff Bezos în 1996, la scurt timp după ce a ieşit din presă pentru a pune bazele Audible Inc., o companie de cărţi în format audio (audiobook-uri) vândute pe bază de abonament. Unul dintre primii investitori atraşi de proiect a fost John Doerr, de la fondul de investiţii de risc Kleiner Perkins Caufield & Byers.
Ideea a fost inspirată de conceptul japonez keiretsu, o reţea de afaceri complementare care se sprijină reciproc prin parteneriate şi injecţii de capital. „Audible şi Amazon sunt genul de companii care se mulează perfect pe acest concept“, i-a spus Doerr lui Katz, când i-a sugerat un parteneriat cu Bezos.