articolul anterior articolul urmator

Producătorii auto germani accelerează investiţiile în maşinile electrice, agăţându-se însă de motoarele pe motorină

1
13 Sep 2017 13:36:24
Autor: Afrodita Cicovschi
Matthias Mueller coboară din inovativul concept Sedric, materializat printr-un vehicul complet autonom FOTO AFP
Matthias Mueller coboară din inovativul concept Sedric, materializat printr-un vehicul complet autonom FOTO AFP

1 Comentariu

IonIon Codreanu
13.09.2017, 15:15:28

La nivelul de cunoaștere tehnică de astăzi, motoarele cu combustie internă nu pot fi complet eliminate. Cum MAC are un randament cu aproximativ 20% mai mare decât MAS, este natural să fie păstrate MAC, mai puțin gurmande. Mașinile electrice, până la o revoluție în sistemele de stocare a energiei, nu pot depăși 600 - 800 de km ca autonomie în condiții ideale de condus. Pentru cazurile unde autonomia este esențială, vor rămâne motoarele diesel pentru acționare, deoarece un vehicul poate ”duce” peste 100 litri de motorină (80 kg), care asigură peste 2000 km autonomie. Cât ar cântări bateriile contemporane care să înlocuiască la nevoie cele 80 kg consumate de un vehicul rămas în pană undeva departe de lumea civilizată? Motoarele pe benzină vor putea fi utilizate în continuare la acționarea sistemelor mobile ușoare (ca generatoarele electrice). Totuși, acumulatorii alimentează tot mai multe scule și utilaje. Acționarea electrică este viitorul!