Articol publicitar

Despre marketing şi sentiment în alegerea benzinei

Publicat:
Ultima actualizare:
Gabriela Budişteanu
Gabriela Budişteanu

Ce fel de carburant căutăm noi, posesorii de maşini? Cel mai ieftin? Cel mai scump? Sau, dimpotrivă, unul care reuşeşte să ne mulţumească şi din perspectiva preţului şi din aceea a calităţii?

Şi atunci când vrei ceea ce e cel mai bun pentru maşina ta, condiţia de la care se pleacă în rezolvarea dilemei stă de obicei în căutarea răspunsului printre membrii familiei, printre amici sau cunoştinţe de încredere.

Orice companie caută să anticipeze pretenţiile clienţilor săi, cu atât mai mult cele din domeniul petrolier. Gabriela Budişteanu, Group Marketing Director KMG International/Rompetrol, spune că toate aceste întrebări sunt până la urmă absolut naturale.

„Există foarte multe discuţii în jurul calităţii carburantului. Şi asta nu de ieri, de azi. Noi, la Rompetrol, încercăm în fiecare zi să ne punem în pielea clientului care intră în staţiile noastre cu o banală nevoie, aceea de a-şi cumpăra benzină. Ei bine, el trebuie să ştie că alimentând de la Rompetrol obţine în primul rând un carburant livrat la cele mai înalte standarde de calitate”, spune Gabriela Budişteanu.

Rompetrol este prima companie care a introdus pe piaţa românească de carburant un produs menit nu doar să alimenteze, ci şi să protejeze motorul maşinii. E vorba despre Efix, cel care printr-o tehnologie specială a reuşit să crească şi performanţa motorului şi să reducă consumul.

Majoritatea alimenteză maşina cu carburant ca să funcţioneze, să poată merge mai departe, iar benzinăria nu este neapărat o destinaţie în sine. Bineînţeles, ca spaţiu, staţia de carburanţi satisface un cumul de nevoi, serviciile disponibile creează un context, preţul contează în alegere, dar chiar şi în lipsa unor aptitudini tehnice de evaluare a performanţei unui combustibil, grija pentru investiţia de mii de euro, pentru maşină, te face să alegi în funcţie de percepţia calitativă.

„Este vorba de un produs cu valoare adaugată. Oamenii vorbesc despre lucrurile astea, clienţii le percep, le simt şi te aleg. Pretul este un criteriu, la fel ca şi proximitatea. Dar în afară de aceste două criterii, exista multe altele. În primul rând trebuie să fii de încredere, dar forma frumoasă nu influenţează esenţa şi calitatea produsului pe care-l livrezi.”

„Este ceea ce noi facem zilnic. Noi la marketing. Ne punem în pielea şoferului, încercăm să identificăm care sunt nevoile lui şi cum să îi oferim valoare. Sunt sigură că în acel moment (când opreşte la benzinărie – n. red) îşi doreşte calitate şi îşi doreşte un carburant care să-i asigure buna funcţionare a motorului. Ştiu că toţi şoferii din România îşi iubesc foarte mult maşina. Şi maşina încă este aspiraţională pentru mulţi dintre noi. Şoferul este atent la calitate, iar noi, ceea ce facem în fiecare zi, atât în zona de marketing, cât şi în zona de rafinărie şi în toate procesele noastre, avem în vedere calitatea şi oferirea ei la un standard cât mai inalt”, a completat Gabriela Budişteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite