Primul program naţional pentru carne de porc 100% românească. Kaufland înfiinţează un raft dedicat produselor autohtone

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Kaufland România a inaugurat primul program naţional pentru carne de porc 100% românească, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Ţara Mea” şi cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură şi al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Denumită Raftul Românesc, iniţiativa creşte prezenţa cărnii de porc autohtone la raft în magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri români. Programul susţine în mod durabil dezvoltarea capacităţii de producţie interne a cărnii de porc şi răspunde cu o soluţie la faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerţ provenea din alte ţări.

Programul va avea un circuit complet de la fermier la raft, crescând semnificativ prezenţa cărnii de porc româneşti în reţeaua Kaufland România. Programul include peste 50% dintre fermierii mici şi mijlocii din România, şi le oferă acestora garanţia preluării integrale a porcilor născuţi şi crescuţi în ţara noastră, precum şi sprijin pentru dezvoltare şi consiliere.

De asemenea, compania va deschide un raft dedicat 100% produselor româneşti, încurajând alegerea acestora şi implicit economia locală. Raftul Românesc va oferi carne de porc cu provenienţă 100% din România.

Iniţiativa este structurată pe doi piloni: colectarea cărnii de porc de la fermierii români şi schimbarea formatului de hrană a porcilor din program, într-unul exclusiv românesc.  

Programul va creşte producţia internă de carne de porc românească

Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească. Astfel, cantitatea preluată de companie va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar în prezent, Kaufland România deja primeşte livrări de peste 400 de porci/zi şi creşte progresiv, de la o săptămână la alta, urmând ca până la finalul anului să dubleze cantitatea.    

Profilul pieţei locale a cărnii de porc                                                            

Potrivit Cooperativei Agricole Ţara Mea, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producţia internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci. 

Pentru a acoperi cererea de consum de pe piaţa locală, România trebuie cel puţin să dubleze producţia internă de carne de porc.

Datele INS arată că în anul 2016 producţia totală de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.

Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional provine din import.

Conform datelor Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, România importă anual cca 230.000 tone porci şi carne de porc (cca 30.000 tone porci vii şi 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importată. În acelaşi timp, România exportă de aproape 60 de ori mai puţin – adică circa 4.000 tone carne şi produse din carne de porc. Potrivit MADR, în prezent, produsul carne de porc necesită sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producţia internă.

INS arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.

Per total, consumul de carne în România este mai mic faţă de cel din ţările mai dezvoltate: fiecare român mănâncă în jur de 60 de kilograme de carne/an, faţă de media europeană de 70-75 de kilograme pe an.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite