Serviciile de coletărie vor fi reglementate în UE. Ce tarife sunt practicate în unele state membre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parlamentul European vrea să reglementeze serviciile de coletărie din interiorul Uniunii, astfel încât să nu mai existe tarife nejustificat de mari pentru acelaşi serviciu de transport şi aceeaşi greutate.

Studiile au arătat că preţurile la coletele transfrontaliere sunt în medie de patru ori mai mari decât preţurile pentru livrările naţionale. “Circa 40% din preţurile la coletele transfrontaliere nu pot fi explicate din perspectiva factorilor de producţie precum costurile cu forţa de muncă, volumele etc., în timp ce costurile mari de livrare şi de returnare sunt principalele două motive de preocupare pentru consumatorii care cumpără produse online din altă ţară”, se arată în studiul comandat de PE. 

Potrivit acestuia, preţurile de livrare mari sunt un obstacol şi pentru comercianţii cu amănuntul care fac vânzări online, afectând firmele mici şi mijlocii mai mult decât pe cele mari. 

“Există diferenţe mari atunci când se expediază un pachet din două ţări UE către aceeaşi destinaţie. De exemplu, trimiterea unui pachet de 2 kg din Belgia în Italia ar costa 32,8 euro, în timp ce acelaşi pachet trimis din Olanda în Italia ar costa 13 euro”, a informat PE.

Spre comparaţie, pentru transportul unui pachet de 2 kg din România în Italia, Poşta Română percepe un tarif de 71,10 lei (echivalentul a 15,45 euro, la un curs de 4,6 lei/euro).

Considerând că preţurile ridicate de livrare pentru serviciile transfrontaliere reprezintă unul dintre principalele obstacole pentru cumpărătorii online şi comercianţii electronici, eurodeputaţii au emis un nou regulament, care nu vizează însă uniformizarea preţurilor, ci doar o mai bună transparenţă a acestora, astfel încât consumatorii şi comercianţii să aibă de unde alege.

Noul regulament pentru serviciile de transport a coletelor dintr-o ţară în alta a Uniunii Europene obligă autorităţile poştale naţionale să colecteze date de la companiile de transport pe care să le stocheze pe un site special, astfel încât consumatorii şi comercianţii electronici să aibă posibilitatea de a verifica lista de preţuri şi de a căuta cele mai bune oferte.

Regulamentul prevede şi obligativitatea celor care oferă servicii de curierat de a informa clar clienţii cu privire la preţurile şi condiţiile de livrare.

După intrarea în vigoare a noilor norme, Comisia Europeană va evalua progresele realizate şi va decide dacă sunt necesare măsuri suplimentare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite