Unul din trei români care fac shopping online şi-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 80% dintre românii care obişnuiesc să facă shopping online au achiziţionat în ultimul an cel puţin un articol vestimentar, încălţăminte sau accesorii de pe Internet.

Este unul dintre principalele rezultate ce reies din analiza realizată de către Fashion Days, cu ajutorul Ipsos, în toamna anului trecut. Studiul prezintă motivaţiile de achiziţie ale consumatorilor şi viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiţionale.

Cine sunt clienţii?

Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie şi explorare.

În acelaşi timp, atunci când selectează opţiunile de achiziţie, exploratorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceştia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleaşi: pot face achiziţii oricând şi de oriunde s-ar afla şi obţin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiţionale, dar şi financiare, graţie promoţiilor exclusive din mediul online.

Care sunt articolele cel mai cumpărate?

Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei şi pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieşite din trend sau uzate şi respectiv promoţiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, în relaţie cu principala motivaţie de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorinţă a consumatorului, ce reflectă aspiraţiile şi activităţile pe care şi le doreşte.

Coşul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiţi. Articolele-vedetă diferă în funcţie de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Topul celor mai achiziţionate articole vestimentare este format din:

ONLINE   BRICK&MORTAR Tricouri – 53% Jeans – 81% Încălţăminte sport – 51% Lenjerie intimă, dresuri, şosete – 80% Bluze – 50% Tricouri – 78% Încălţăminte casual – 48% Încălţăminte casual – 75%

                                                                                                                                                           

Totuşi, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informaţiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite