Vânzările de carburanţi ale Rompetrol au crescut în 2016, la nivel de grup. OMV Petrom a înregistrat creştere doar pe piaţa din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Adevarul
Foto Adevarul

Vânzările de carburanţi ale Rompetrol, la nivel de grup, au crescut în 2016, în timp ce principalul competitor, OMV Petrom, a înregistrat o scădere cu 2% a vânzărilor, la nivel de grup, în 2016, potrivit economica.net. OMV Petrom a înregistrat însă creşteri ale vânzărilor în benzinăriile din România.

Liderul pieţei de distribuţie a carburanţilor din România, OMV Petrom, a înregistrat o scădere cu 2%, la nivelul întregului grup, anul trecut, a vânzărilor. Compania administrează staţiile Petrom şi OMV din România, Bulgaria, Republica Moldova şi Serbia, dar nu face publice vânzările de carburanţi pentru fiecare piaţă. În datele financiare ale companiei se vorbeşte doar despre vânzările totale de produse rafinate care, pe toate pieţele, au fost de 4,93 milioane de tone, anul trecut (scădere de 2% faţă de 2015), informează economica.net. 

„Vânzările totale de produse rafinate ale Grupului au fost de 4,93 milioane de tone, cu 2% sub nivelul înregistrat în 2015 reflectând vânzări mai mici la export. În plus, OMV Petrom a trebuit să răspundă unei obligaţii de stocare mai ridicată. Vânzările cu amănuntul ale Grupului au fost cu 1% mai mari decât nivelul anului anterior, ajungând la 2,56 milioane tone, această tendinţă pozitivă fiind reflectată şi pe piaţa internă“, arată datele OMV Petrom.

În ce priveşte vânzările pe piaţa din România, compania a anunţat că a vândut cu 5,2% mai mult prin staţii (mai mult faţă de creşterea media a pieţei, pe care OMV Petrom a văzut-o la 4,9%, anul trecut), cu 10% mai puţin prin sistemul wholesale (din depozite), comparativ cu anul trecut.

Pe de altă parte, Rompetrol, al doilea grup petrolier din România, a efectuat, în 2016, vânzări totale, în România şi pe celelalte pieţe, de 4 milioane de tone de carburanţi, în creştere cu 8% faţă de anul precedent, potrivit datelor financiare ale Rompetrol Rafinare Constanţa, care integrează şi datele diviziei de Downstream.

În ce priveşte vânzările de pe piaţa românească, cifrele Rompetrol indică o creştere  a vânzărilor prin staţiile proprii sub cea a OMV Petrom. Pe de altă parte, vânzările din depozite au crescut mai mult comparativ cu cele ale principalului competitor. Astfel, prin staţiile proprii şi partenere din ţară, Rompetrol a vândut 636.000 de tone de carburanţi, cu doar 2% mai mult faţă de anul trecut, dar vânzările wholesale au fost de 1,12 milioane de tone, cu 11% mai mult decât în 2015, în condiţiile în care Petrom a raportat o scădere de 10%.

Rompetrol a înregistrat creştere şi în ce priveşte vânzările la export, care au atins aproape 2,12 milioane de tone de carburanţi, în creştere cu 4% faţă de 2015. Compania operează 1.000 de puncte de distribuţie a carburanţilor în ţări precum România, Georgia, Bulgaria, Moldova.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite