Vicepremierul Paul Stănescu: Colaborarea cu Japonia se va menţine indiferent cine se află la guvernare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dezvoltarea cooperării cu Japonia va rămâne un obiectiv constant al politicii externe a României, indiferent de formula politică a guvernării de la Bucureşti, a afirmat vicepremierul Paul Stănescu, marţi, la Palatul Victoria.

Delegaţia oficială şi economică din Japonia, condusă de Kotaro Nogami, director adjunct al Cabinetului prim-ministrului Japoniei, a fost primită marţi la Palatul Victoria de vicepremierul Paul Stănescu, având în vedere că premierul Mihai Tudose şi-a dat luni seară demisia din funcţie.

La întâlnirea cu delegaţia japoneză, vicepremierul a dat asigurări că relaţiile cu Japonia vor fi continuate. "Aprofundarea relaţiilor cu Japonia constituie o prioritate a componentei de politică externă în programul de guvernare, pe care ne dorim să o promovăm într-un mod cât mai eficient. Dezvoltarea cooperării cu Japonia a reprezentat după 1990 şi va rămâne un obiectiv important constant al politicii externe a României, indiferent de formula politică a guvernării de la Bucureşti", a declarat Stănescu, la întâlnirea cu delegaţia oficială şi economică din Japonia, condusă de Kotaro Nogami, director adjunct al Cabinetului prim-ministrului Japoniei.

Oamenii de afaceri japonezi derulează deja o serie de afaceri în România. Printre marile proiecte semnate de niponi se numără podul de la Brăila şi Metroul de Otopeni, care vor fi realizate cu sprijinul inginerilor niponi. 

Reprezentanţii firmei japoneze de proiectare IHI Infrastructure Systems au semnat luni la sediului Ministerului Transporturilor cel mai mare contract de infrastructură rutieră din România: Podul de la Brăila.

Tot din fonduri europene ar urma să fie realizat şi Metroul de Otopeni, pentru care Guvernul a obţinut o parte din finanţare încă de acum opt ani chiar de la japonezi.

Pe 10 martie 2010, Guvernul României a contractat de la Agenţia Internaţională de Cooperare Japoneză (JICA) împrumutul ROM-P5 în valoare de 41,87 miliarde de yeni japonezi (aproximativ 320 milioane de euro) dedicat exclusiv Proiectului Magistralei 6 de metrou. Un an mai târziu, Metrorex a încheiat un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia) /Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

De altfel, specialiştii japonezi au finalizat deja o serie de proiecte în România, printre care studiul pentru protecţia si reabilitarea litoralului românesc de la Midia la Vama Veche, reabilitarea căii ferate Bucureşti-Constanţa, modernizarea Portului Constanţa şi a termocentralei Turceni, cea mai mare din România.

Mai mult de 70 de companii japoneze sunt deja prezente în România, asigurând circa 40.000 de locuri de muncă în domenii economice importante precum infrastructură, energie, componente auto, agricultură. ”Toate investiţiile nipone prezente deja în România sunt adevărate poveşti de succes, care sperăm să atragă şi alţi potenţiali investitori pe piaţa românească”, a adăugat vicepremierul Paul Stănescu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite