Inspecţii şi inspectorate. Polemici cordiale cu dl Tudor Spiridon

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

În mai puţin de 24 de ore, textul pe care l-am publicat ieri a înregistrat peste 1300 de afişări, peste 350 de like-uri şi 84 de distribuiri de pe acest blog şi peste 40 de distribuiri de pe pagina mea FB. Reacţia publică, fără precedent pentru mine, confirmă interesul cu totul acut faţă de subiect. Cu atât mai relevante devin, în context, opiniile dlui prof. Tudor Spiridon, căruia, sunt convins, îi pasă în mod real de şcoală.

Tudor,

Salutări distinse – mulţumesc pentru comentariille tale postate pe pagina mea FB.

Pentru conformitate, le reproduc in integrum:

  • Vreţi şcoală ca în Finlanda? Nimic mai simplu. Luaţi politicieni finlandezi, părinţi finlandezi, iar în final, elevi finlandezi. Duceţi-i într-o incintă specifică(clădire, campus) şi aveţi şcoală finlandeză. Şi să ne fie f. clar! Românii nu pot avea şcoală finlandeză, ci musai românească, aşa cum englezii au şcoală englezească ş.a.m.d. Noi, putem avea, eventual, şcoală haretiană, cu toate că încă nu am aflat dacă Spiru vine de la spirit.
  • În legătură cu inspectoratele şcolare, o întrebare. Vreţi să fiţi inspectaţi şi evaluaţi de primari? Nu aştept răspuns.

Tot pentru conformitate, trimit aici către textul meu de ieri, Inspecţii şcolare: DA! Inspectorate şcolare: NU!

În spiritul multelor conversaţii despre educaţie, pe care noi doi le purtăm de câţiva ani buni, şi al proiectelor educaţionale în care am lucrat, ca trainer de leadership şi de formare a formatorilor, cu câteva sute bune de profesori pe care şi tu îi cunoşti direct, îngăduie-mi două precizări la obiect:

  • Primul tău comentariu nu are legătură logică de fond cu argumentul textului meu; eu nu sugerez, nici direct nici indirect, copierea în România a modelului educaţional finlandez sau a celui britanic; subiectul e cu totul altul, respectiv caracterul anacronic, azi, al instituţiei inspectoratelor şcolare, pe de o parte, şi nevoia repoziţionării strategice a inspecţiei şcolare, pe care o susţin fără rezerve, pe de altă parte
  • Al doilea comentariu al tău nu are, de asemenea, legătură logică de fond cu argumentul textului meu; eu nu sugerez, nici direct nici indirect, intrarea în rol a neaveniţilor incompetenţi în materia inspecţiei şcolare şi instituţionale; dacă tu construieşti, enunţi public şi îmi atribui inferenţa subversivă "inspectoratele şcolare nu mai sunt, ergo, rolul lor va fi preluat de primari / primării", atunci, cu tot respectul, îţi spun te afli într-o serioasă eroare de înţelegere nedistorsionată a textului meu.

Dincolo de precizările de mai sus, eu doresc să continuăm şi să dezvoltăm conversaţia noastră serioasă despre schimbarea paradigmei Educaţiei în România, proiect strategic din care tema de faţă face parte în mod necesar, inevitabil. M-aş bucura ca dorinţa să fie reciprocă.

Mulţumindu-ţi anticipat pentru răgazul acordat mesajului meu, îngăduie-mi, te rog, încă un feedback: corect scriem "Noi putem avea, eventual, şcoală haretiană..." - între subiect şi predicat nu punem virgulă.

Gând bun,

M.S.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite