Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică Hotărârea privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În România sunt peste 60.000 de copii cu CES
În România sunt peste 60.000 de copii cu CES

Ministerul Educaţiei Naţionale a pus în dezbatere publică hotărârea privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale încadraţi în învăţământul preuniversitar pentru anul 2017. Printre acestea sunt prevăzute asigurarea alocaţiei zilnice de hrană, a rechizitelor şcolare, a îmbrăcămintei şi a încălţămintei.

„Prezenta hotărâre stabileşte modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) înmatriculaţi în sistemul de învăţământ preuniversitar, constând în asigurarea alocaţiei zilnice de hrană, a rechizitelor şcolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei şi a încălţămintei în cuantum egal cu cel pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie a copilului, precum şi de găzduire gratuită în internate sau centrele de asistare pentru copiii cu cerinţe educationale speciale din cadrul direcţiilor generale judeţene/a municipiului Bucureşti de asistenţă socială şi protecţia copilului“, prevede hotărârea postată pe site-ul Ministerului Educaţiei.

Drepturile nu se acordă în perioada în care copiii cu CES beneficiază de aceleaşi drepturi în urma stabilirii unei măsuri de protecţie specială, conform prevederilor legale în vigoare. De asemenea, fac excepţie de la condiţia de acordare a alocatiei de hrană, în funcţie de prezenţa şcolară, copiii cu CES şcolarizaţi la domiciliu şi/sau internaţi în unităţile sanitare.

Sumele necesare asigurării drepturilor copiilor cu CES se cuprind în bugetele unitatilor de învăţământ preuniversitar de către unităţile administrativ teritoriale, respectiv consiliile judetene, dupa caz.

 Copiii cu CES sunt cei care au cerinţe educaţionale speciale. Aceştia au nevoie de resurse educaţionale suplimentare, complementare, adaptate particularităţilor lor în funcţie de deficienţa sau tulburarea de învăţare, precum şi o asistenţă complexă, arată Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului special şi special integrat.

Peste 60 de mii de copii cu CES se află în România, potrivit datelor emise de Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite