ONG-urile au mers în Parlament ca să ceară sprijin pentru implementarea Programului „Şcoală după Şcoală“. Reacţia deputaţilor: indiferenţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO- Facebook Human Catalyst
FOTO- Facebook Human Catalyst

Mai multe asociaţii nonguvernamentale au mers în Parlament pentru a cere ca statul să finanţeze Programul „Şcoală după Şcoală“. Legea Educaţiei Naţionale din 2011 prevede dreptul la acces gratuit al tuturor copiilor, însă, de şase ani, de când există această legislaţie, Ministerul Educaţiei nu a investit niciun ban pentru astfel de programe - care ar putea să crească gradul de incluziune al copiilor ce provin din medii defavorizate.

„Au fost câţiva parlamentari care au stat de vorbă cu noi şi şi-au arătat bunăvoinţa, însă cei mai mulţi au părut indiferenţi la campania noastră. De trei ani de zile milităm pentru această cauză, însă nu am găsit sprijin la autorităţile statului“ a declarat pentru Ziarul Adevărul,  Laura Greta Marin, preşedinte la Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială, „Human Catalyst“.

„Toţi politicienii zic că educaţia este o prioritate. De 1 iunie şi de Crăciun îi vedem cum ţin discursuri, împart o ciocolată şi chiar varsă o lacrimă pentru copiii săraci. Iată-i cum acţionează acolo unde au puterea de a schimba în bine viaţa acestor copii, în Parlament. Fugind de noi, activiştii / ong-iştii, nu scăpaţi de adevăratele probleme!“, a mai afirmat aceasta într-o postare pe Facebook.

Programul „Şcoală după Şcoală“, soluţie pentru prevenirea abandonului şcolar

Programul „Şcoală după Şcoală“ ar putea fi una dintre principalele soluţii în vederea diminuării riscului de abandon şcolar- 19,1%, potrivit Eurostat- deoarece asigură servicii educaţionale suplimentare pentru elevi din partea cadrelor didactice care îi asistă,  cât şi o masă caldă.  Aceste beneficii ar putea să îi încurajeze pe copii să vină la şcoală, în special pe cei din medii defavorizate, care nu îşi permit costurile meditaţiilor sau chiar a unei mase calde, explică activiştii.

„Programul cuprinde activităţi cu sprijin  specializat  (supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor, recuperare pentru elevii cu  dificultăţi cognitive, emoţionale, tulburări de limbaj prin activităţi remediale, consiliere, logopedice, activităţi de  încurajare a lecturii independente etc.),  ateliere / activităţi tematice şi alte activităţi de  tip recreativ“, se arată pe site-ul  Ministerului Educaţiei.

Există exemple de bune practici ale unor companii care au finanţat programe de afterschool. În urma aplicării acestora, în 70% din cazuri, copiii nu au mai lipsit nemotivat de la şcoală şi 60% din ei au obţinut note cu cel puţin 1 punct mai mari decât la evaluările iniţiale.

În ciuda rezultatelor pozitive ale programelor afterschool, dar şi a faptului că din 2011 Legea Educaţiei Naţionale prevede dreptul la acces al tuturor copiilor din România la aceste programe, guvernul nu a alocat niciun ban pentru ele. Doar 18,4% din şcoli au primit finanţare pentru programul „Şcoală după Şcoală“,  dintre care 15.7 % au primit finanţare privată, iar 2,7% au primit bani de la autorităţile locale, atrage atenţia „Human Catalyst“.

Aici poate fi semnată petiţia pentru cererea finanţării Programului „Şcoală după Şcoală“.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite