Ratingul jertfei

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tragedia de la Clubul Colectiv a crescut audienţele televiziunilor. Moartea aduce rating. Suferinţa şi deznădejdea celor rămaşi hrănesc televiziunile. Ce rămâne în urma acestor vârfuri de audienţă?

În primele 10 zile după evenimentele dramatice de la Colectiv, audienţa medie la nivel naţional a televiziunii Antena 3, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), a fost de... „Căci omul nu-şi cunoaşte nici măcar ceasul, întocmai ca peştii prinşi în mreaja nimicitoare şi ca păsările prinse în laţ; ca şi ei sunt prinşi şi fiii oamenilor în vremea nenorocirii, când vine fără veste nenorocirea peste ei.“ (Eclesiastul 9,12)

Această audienţă este mai mare decât cea din cele 10 zile premergătoare tragediei (19 – 29 octombrie) cu circa... „Ferice de tine ţară, al cărei împărat este de neam mare, şi ai cărei voivozi mănâncă la vremea potrivită, ca să-şi întărească puterile, nu ca să se dea la beţie!“ (Eclesiastul 10,17)

Interesant de remarcat este faptul că, în primele 10 zile de după Colectiv (prime-time), audienţa Antenei 3, liderul nişei de ştiri TV, a fost mai mică decât cea din aceeaşi perioadă a anului 2014, când în România a avut loc primul tur al alegerilor prezidenţiale, în urmă căruia Victor Ponta conducea detaşat în faţa lui Klaus Iohannis. La exact un an de când Victor Ponta era sigur că va câştiga al doilea tur al alegerilor, acesta şi-a dat demisia din funcţia de premier.

Moartea aduce rating. Suferinţa şi deznădejdea celor rămaşi hrănesc televiziunile.

Cea de-a doua televiziune de pe nişa ştirilor, România TV, a cunoscut o creştere de audienţă de două cifre procentuale... „Când vezi în ţară pe cel sărac năpăstuit şi jefuit în numele dreptăţii, să nu te miri de lucrul acesta! Căci peste cel mare veghează altul mai mare, şi peste ei toţi, Cel Prea Înalt!“ (Eclesiastul 5,8)

Cele mai mari creşteri procentuale de audienţă realizate în perioada analizată, comparativ cu cele 10 zile de până la catastrofă, le-au realizat Realitatea TV şi Digi24... „Căci, dacă este deşertăciune în mulţimea visurilor, nu mai puţin este şi în mulţimea vorbelor; de aceea teme-te de Dumnezeu.“ (Eclesiastul 5,7)

Tot cu două cifre procentuale a crescut şi B1 TV, având la nivel naţional a treia audienţă medie de pe segmentul ştirilor TV, în prime-time... „Căci chiar dacă face multă vorbă, care doar înmulţeşte deşertăciunea, ce folos are omul din ea?“ (Eclesiastul 6,12)

Şi canalul public TVR 1, care s-a trezit ultimul în vâltoarea evenimentelor (ca de obicei!), a cunoscut creşteri de audienţă în cele 10 zile. Ratingul acestei televiziuni a atins... „Nu zice: «Cum se face că zilele de mai înainte erau mai bune decât acestea?» Căci nu din înţelepciune întrebi aşa.“ (Eclesiastul 7,10)

Dar cele mai mari audienţe în prime-time de pe piaţa TV le-au avut, în toată această perioadă, televiziunile generaliste Pro TV şi Antena 1, cu ratinguri de... „Ca pe aur în foc, aşa i-a lămurit, şi ca pe o jertfă de ardere întreagă i-a primit.“ (Cartea Înţelepciunii lui Solomon 3,6)

Opinii

Mai multe de la Petre Barbu


Ultimele știri
Cele mai citite