Trenuri de mare viteză pentru pelerinajul la Mecca INFOGRAFIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Haramain Express va fi operaţional în primul trimestru din 2018
Haramain Express va fi operaţional în primul trimestru din 2018

Lucrările de infrastructură pentru calea ferată de mare viteză care va lega oraşele sfinte Mecca şi Medina din Arabia Saudită au fost încheiate, a anunţat Autoritatea pentru Dezvoltare a Regiunii Mecca.

Ultimele finisaje ale acestui proiect vor fi realizate până la sfârşitul acestui an, ceea ce înseamnă că Haramain Express, aşa cum a fost denumit trenul saudit de mare viteză, va fi operaţional în primul trimestru al anului 2018, scrie cotidianul „Al-Hayat“.

Calea ferată de mare viteză are o lungime totală de 453 de kilometri şi va permite trenurilor să ajungă de la Mecca sau Medina în mai puţin de două ore şi jumătate, trecând şi prin alte două oraşe importante: Jeddah şi Rabigh, precum şi prin Oraşul Economic Regele Abdullah (KAEC). 

Special pentru pelerinaje

Traseul îl urmează pe cel al Drumului Haramain, una dintre rutele tradiţionale ale pelerinilor care mergeau de la Mecca la Medina. De altfel, staţia terminus din Mecca se află la numai 3 kilometri de Marea Moschee vizitată anual de milioane de pelerini. 

Tot pentru a veni în întâmpinarea musulmanilor porniţi în hagialâc, a fost construită şi o ramificaţie către Aeroportul Internaţional Regele Abdulaziz din Jeddah, principala poartă de intrare în ţară a pelerinilor veniţi din străinătate.

În perioada pelerinajului, între aeroport şi Mecca trenurile vor circula la un interval de 7 minute. În restul anului, intervalul creşte spre 9 minute: între Mecca şi Jeddah vor circula şapte trenuri pe oră. Programul normal mai prevede două trenuri pe oră între Mecca şi Medina şi patru trenuri pe oră între Mecca şi Jeddah.

Trenuri spaniole, adaptate pentru deşert

Haramain Express va folosi, pentru început, 35 de garnituri fabricate de compania spaniolă Talgo, existând şi opţiunea de cumpărare a încă 20 de garnituri. 

Un tren are două „locomotive“ (vagoane motrice), cu o putere combinată de 8 MW, ceea ce îi asigură o viteză maximă comercială de 300 km/h. Fiecare garnitură, lungă de 215 metri, are 13 vagoane, inclusiv vagoanele motrice („locomotivele“ din cele două capete), iar capacitatea totală este de 417 locuri.

Haramain Express

Cele 13 vagoane ale unei garnituri au în total 417 locuri 

Trenurile spaniole de mare viteză livrate Arabiei Saudite au însă adaptări speciale pentru condiţiile din deşert, printre care o rezistenţă la căldură garantată până la o temperatură a aerului de 50ºC. Garniturile sunt prevăzute şi cu un generator electric auxiliar, care să asigure funcţionarea aerului condiţionat timp de cel puţin două ore în cazul unei căderi de curent în reţeaua care alimentează calea ferată. 

Vagoane sunt prevăzute cu suflante puternice plasate în proximitatea roţilor, care au rolul de a îndepărta nisipul de pe şine. De asemenea, sunt prevăzute cu uşi etanşe şi filtre de aer de nivelul celor folosite de militari, pentru a împiedica pătrunderea prafului în interior.

INFOGRAFIE Haramain Express
În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite