Noul Ford Mustang - Muscle car sau gadget?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ford Mustang, un obiect de cult, un ceva ce aparţine deja umanităţii... şi care nu are nevoie de nimic, decât simpla prezenţă pentru a atrage atenţia. Aşa că nu voi fi zgârcit, voi trata subiectul pe larg.

Mustang a fost un model destul de arhaic, din punct de vedere tehnic. Şi poate din acest arhaic a izvorât o bună parte din şarmul său. Dar în 2018, arhaicul nu mai face casă bună cu decizia de cumpărare. Mustang a evoluat, a evoluat masiv. Şi uite că am ajuns la punctul în care vorbim despre un upgrade masiv al celei de a şasea generaţii.

La prima vedere, nu prea sunt multe lucruri de remarcat la nivelul designului, doar o parte frontală care parcă a pierdut ceva din aerul clasic Mustang. Cum am mai spus, frumuseţea este în ochi privitorului, aşa că sunt mari şanse ca oricine altcineva să găsească agreabilă evoluţia stilistică. Multe lucruri noi sunt sub capotă, la nivelul şasiului, la interior... un upgrade atât de semnificativ încât mă mir că nu este considerată generaţie nouă.

Din punct de vedere tehnic, noul Mustang poate fi trecut în categoria ”cu mâinile curate”.

Propulsorul 2.3 Ecoboost este oferit acum cu 290 CP, spre deosebire de 317 CP cât avea la debarcarea pe meleagurile mioritice, iar emisiile sunt la nivelul de 199 g dioxid de carbon/ km, de la 179 g iniţial. Dar vine cu un plus de 6 Nm, acum oferind 440 Nm. Consumul urban declarat este de 12,2 litri, iniţial era de 10,1, cel mixt de 9 litri şi nu de 8 ca până acum. Dar performanţele nu au avut de suferit. Viteză maximă de 233 km/h pentru Ecoboostul de 2.3 litri şi 0-100 km/h în 5,8 secunde.

Despre Mustang GT... numai de bine. Acelaşi V8 de 5 litri, dar acum cu un plus de 28 CP şi 5 Nm, adică 450 CP şi 529 Nm. Motorizarea asta a fost puternic revizuită, urcă mai mult în ture, iar un V8 la peste 7.000 rpm sună senzaţional. Au scăzut emisiile, 277 g comparativ cu 299 înainte de upgrade, consum mediu declarat de 12,4 litri, în trecut fiind de 13,5 litri.

Înainte de a pleca la testul internaţional, maşina perfectă era un Mustang GT cu o cutie manuală. Dar la faţa locului mi-am schimbat puţin opinia. Propulsorul V8 aspirat devine isteric sus, după 4.500 rpm şi până spre 7.400 rpm. Dacă vrei să îţi corectezi vreun timp pe turul de circuit, lucrurile sunt simple... trebuie să ţii V8-ul sus în ture. Dacă vrei un regim sportiv moderat, ai mici dificultăţi. Sunt momente cânt o urcare în treaptă te aruncă într-o zonă de turaţie nu la fel de virilă. Cu alte cuvinte, cutia parcă este o idee cam lung etajată, cel puţin în zona primelor 4 rapoarte. Cu treapta a doua se ajunge mai sus de 135 km/h.

În schimb, Ford oferă o nouă cutie de viteze automată cu 10 rapoarte, mda 10 trepte!!! Şi aceasta funcţionează aproape impecabil. Schimbări rapide, în funcţie de setări, acestea pot fi imperceptibile sau brutale ca o palmă de dascăl aplicată peste ceafă, iritat că şcolarul este distrat la oră. Uşor inutil am găsit padelele montate pe volan. 10 trepte sunt multe, ai nevoie de o perioadă de acomodare cu idea de a retrograda două/ trei trepte comparativ cu nevoia de a retrograda doar o treapta în cazul unei unităţi clasice cu 6 sau 7 trepte. Idea de bază? Lasă cutia în modul auto, alege unul din modurile – normal, sport, race, drag sau snow... şi savurează experienţa.

Noul sistem opţional de suspensii MagneRide Damping System poate oferi un răspuns fulgerător la schimbările condiţiilor de rulare. Fluidul special din amortizoare poate fi stimulat electronic pentru a oferi rezistenţă ridicată sau scăzută în funcţie de context. Senzorii monitorizează condiţiile de rulare de 1.000 de ori pe secundă pentru a asigura performanţe optime la nivelul direcţiei.

Mustang oferă două noi moduri de rulare – Drag Strip şi My Mode - selectabile prin sistemul Drive Modes pentru a-i ajuta pe şoferi să asorteze cu scenariul de moment controlul electronic al stabilităţii, răspunsul acceleraţiei, schimbările de trepte ale cutiei automate, direcţia şi setările sistemului de evacuare cu supape active. Aceste două moduri se adaugă deja existentelor Normal, Sport, Track şi Snow/Wet:

Drag Strip Mode optimizează performanţele pentru o acceleraţie rapidă la startul de pe loc şi pentru timpi de top în concursurile de drag pe sfertul de milă.

My Mode le oferă şoferilor posibilitatea de a selecta setările preferate în ceea ce priveşte performanţele, dinamica şi sunetul evacuării.

Noua tehnologie de evacuare cu supape active (Active Valve Performance Exhaust) le oferă în premieră celor de la volan posibilitatea de a ajusta notele sistemului de evacuare pentru a se asorta cu starea de moment sau cu contextul exterior. Inovatorul Good Neighbour Mode ("Bunul vecin") poate fi programat să limiteze automat sunetul evacuării în segmente pre-programate ale zilei pentru a nu-i deranja pe vecini în momentul pornirii legendarului V8 de 5.0 litri la ore matinale.

Şi uite aşa, Mustang, dintr-o maşină în care urcai la volan pentru a savura bolborositul unui V8… s-a transformat într-un gadget.

Versiunea GT vine în echiparea de fabrică cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S. Pneuri care le-am degustat şi pe Insignia GSi. Sunt senzaţionale, şi contribuie semnificativ la ţinuta de drum foarte bună a modelului American.

Mustang este un model sport, un GT veritabil, indiferent dacă sub capotă aveţi patru în linie sau V8. Noi vă recomandăm pachetul compus din propulsorul 2.3 EcoBoost şi cutia automată cu 10 rapoarte.

Fişă tehnică – Ford Mustang 2.3 EcoBoost Selectshift 10

Motor – turbo, L4, 2.261 cmc, 290 CP @ 5.400 rpm, 440 Nm@3.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 10 trepte, tracţiune spate / Performanţe – 233 km/h v.max, 0-100 km/h în 5,5 secunde / Portbagaj – 408 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.789/ 1.916/ 1.373, ampatament – 2.720 / Consum mediu urban declarat – 13,4 litri/ 100 km / Preţ de bază – nc

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite