Renault Megane GT - În garajul Adevărul Auto - Episodul 2

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După a doua mie de kilometri... A venit vreme a să analizăm în detaliu interiorul, confortul oferit, cât de uman este sistemul R-Link.

În primul rând vorbim despre un produs Renault Sport, aşadar ne vom concentra atenţia asupra postului de conducere. Modelul avut în garajul Adevărul Auto are bifată opţiunea tapiţerie Alcantara. Adică pentru 1.000 euro primiţi scaune sport cu tetiera integrată îmbrăcate în piele alcantara negru/albastru. Altfel veţi primi aceleaşi scaune, dar cu tapiţerie textilă. Făcând abstracţie de faptul că scaunele arată senzaţional şi schimbă radical ambianţa interioară, Alcantara contribuie la o reducere a mobilităţii în scaun. Cu alte cuvinte, pe lângă suportul lateral foarte bun oferit atât pentru corp cât şi pentru şezut, mişcările corpului sunt reduse datorită faptului că hainele nu alunecă pe piele. Dacă la primele contacte cu aceste scaune le-am acuzat de faptul că te încing cam mult, odată cu reglarea aerului condiţionat cât să nu-mi irite sinuzita... am eliminat de pe listă acest reproş. Dacă alegeţi aceste scaune, trebuie să uitaţi de opţiunea masaj, este disponibilă doar pentru scaunele ceva mai burgheze.

Şezutul este suficient de jos pentru a obţine o poziţie la volan pură şi sportivă, iar linia înaltă a geamurilor laterale induc pe undeva senzaţia că te afli într-un model de competiţie. Volanul sport este uşor teşit în zona inferioară, pentru a facilita accesul la volan, este o idee mai gros pentru o priză mai bună, pielea în care este îmbrăcat asigură o aderenţă bună. Un volan plăcut de manevrat. În spatele lui regăsim două padele fixe generos dimensionate pentru schimbarea manuală a treptelor. Personal sunt fanul acestui gen de soluţie, dacă în ”focul acţiuni” simţi nevoia schimbării unei trepte, indiferent de poziţia volanului, tu vei găsi padela la locul ei, spre deosebire de cele montate pe volan.

Un tablou de bord la care poţi alege tema grafică prin intermediul sistemului R-Link 2. Personal sunt fanul unei singure teme, am ales una, pe aceea o prefer indiferent de modul de rulare. Nu sunt nevoit să reţin amplasarea informaţiilor în funcţie de modul de rulare – Eco, Normal, Sport...

Renault Megane GT - În garajul Adevarul Auto - Episodul 1

Din punct de vedere ergonomic, postului de conducere nu am ce să-i reproşez. Extrem de agreabil este faptul că sistemul R-Link 2 se ”trezeşte” în clipa în care te apropii de maşină. Maşina detectează cardul în apropiere, readuce oglinzile la poziţia de rulare, porneşte sistemul R-Link... ceea ce permite conectarea mult mai repede a telefonului mobil la maşină decât în cazul în care totul se activează la pornirea motorului. După ce ai urcat la volan, ai pornit motorul şi mi-am cuplat centura, deja pot iniţia apeluri via sistemul infotainment, selectând un număr din agendă prin intermediul ecranului tactil din consola centrală. Renault a corectat una dintre marile carenţe din trecut, şi anume calitatea slabă a convorbirii. În trecut trebuia să ţipi în maşină pentru a fi auzit de interlocutor, acum vorbeşti normal, nu am primit reproşuri nici dacă am vorbit mai încet.

Îţi poţi alege nuanţa pentru iluminarea ambientală, dar un plus major este faptul că iţi poţi alege intensitatea iluminării tabloului de bord, a ecranului tabletei şi head-up display-ului în funcţie de rularea pe timp de zi sau noapte.

Accesul la sistemul R-Link 2 se realizează prin intermediul ecranului tactil, dar mai sunt câteva scurtături. Sistemul Multi-Sense poate fi accesat rapid prin intermediul butonului amplasat pe tunelul median. Modul R.S. se activează de la butonul amplasat la baza consolei centrale. Fiecare mod de rulare poate fi configurat. Sistemul R-Link 2 oferă patru ecrane care pot fi configurate conform nevoilor celui de la volan. Sunt disponibile şase potenţiale profile, aici vorbind de setări personalizate pentru şase şoferi... pornind de la o imagine de profil care poate fi încărcată de pe un memory stick, până la setările pentru modurile de rulare, posturi preferate de radio, adrese de e-mail, aplicaţii... Vei primi update-uri pentru hartă gratuit timp de un an, apoi va trebui să plăteşti un abonament anual. Va trebui să-ţi faci un cont pentru magazinul de aplicaţii Renault, iar aplicaţiile va trebui să le descarci de la un PC sau laptop, să le pui pe un memory stick pentru a le putea instala în maşină. Ar fi fost util dacă puteai folosi pachetul de date din telefon pentru a face acest lucru în maşină... probabil la viitoarele update-uri ale sistemului de operare.

Nu am mai remarcat nici blocaje ale sistemului care necesită un restart. Un plus şi pentru numărul spaţiilor de depozitare şi volumul oferit de acestea. La baza consolei centrale poţi depozita un portofel şi un telefon. Pe tunelul median avem două suporturi de sticle, minusul aici ar fi că baza susţinerii sticlei este cam mică şi în cazul unei frânări mai puternice sunt şanse ca sticlele să fugă. Dar o doză poate fi depozitată fără emoţii, sticlele putând sta în buzunarul portierelor unde au locuri special desenate. Există un spaţiu de depozitare şi sub cotiera centrală, şi oferă un volum decent.

Să mergem mai departe...

Bancheta spate este profilată pentru a asigura susţinere laterală pentru doi adulţi în cazul unor pusee ale celui de la volan. Spaţiu bun la nivelul capului şi umerilor, chiar dacă sunt trei adulţi pe banchetă, spaţiu uşor limitat la nivelul picioarelor dacă la bord urcă persoane înalte. Un portbagaj de 384 litri care poate la 1.274 litri prin rabatarea banchetei spate, lucru care se realizează extrem de uşor.

Sistemul de aer condiţionat reuşeşte să menţină o temperatură agreabilă în maşină chiar şi pe un cod roşu de caniculă, fără a fi nevoie de treci de jumătatea vitezei ventilaţiei. Reuşeşte să răcească interiorul destul de repede dacă maşina este parcată în soare. Nu am recomanda opţiunea cu plafon de sticlă panoramic cu acţionare electrică. Costă 1.000 euro şi aduce multă lumină la interior chiar dacă este trasă perdeaua, plus că ai o senzaţie de solar la nivelul capului. În schimb recomandăm cu căldură pachetul R-Link 2 cu ecran de 8,7 inch şi sistem audio Bose. Calitatea sunetului este excelentă în maşină. 

Verdictul în ultimul episod... spre 3.000 km.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite