Test Drive Alfa Romeo Quadrifoglio

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fără false pudori, să fim cinstiţi... dacă Alfa Romeo nu venea cu un produs care să atragă în mod pozitiv atenţia asupra sa... în mod cert, acum, ne pregăteam să citim pomelnicul unei mărci cu o istorie fabuloasă.

Aruncând o privire pe istoria recentă a mărcii... regăsim un 156 GTA plin de pasiune şi isterie italiană, a venit apoi un 159 care a uitat că îşi trage ramurile dintr-o Alfa 75 sau 155... şi un slogan care nu te putea lăsa indiferent...”cuore sportivo”... şi nu prea îmi mai aduc aminte alte momente memorabile. Iar o marcă precum Alfa Romeo nu poate supravieţui doar cu atât, oricât de multă pasiune ar aduna în jurul ei.

Şi uite că suntem în 2017, avem o Giulia Quadrifoglio în aceste pagini şi vrem să vedem dacă planeta noastră este un loc mai frumos odată cu apariţia acestui agregat.

Astăzi ai nevoie de ceva mai mult decât voinţă şi pasiune pentru a obţine ceva care să poată fisura postamentul pe care s-au cocoţat modele germane... BMW M3, Audi RS4şi Mercedes-AMG C63. Cum oamenii de la Alfa Romeo şi-au cam pierdut antrenamentul la această disciplină, cineva cu suficientă putere şi viziune a decis ca o echipă de tehnicieni de la Ferrari să îşi treacă în buletine viză de flotant pentru Torino. În comunicare oficială a celor de la Alfa Romeo nu veţi găsi următoarele menţiuni despre Philippe Krief – şeful de proiect pentru Giulia: implicat în proiecte precum 458 Italia, 458 Speciale şi California T.

O platformă nouă, propulsie, ax cardanic din fibră de carbon, un diferenţial electronic care poate trimite până la 100% din cuplu spre una din roţi... la toate acestea au muncit inginerii de la Ferrari. În buna tradiţie Alfa Romeo, sub capotă un V6, unul bi-turbo. Cine simte vreo urmă de dezamăgire că acest propulsor este obţinut prin tăierea a doi cilindri de la un propulsor V8 Ferrari... să reţină că este vorba despre un propulsor Ferrari. Propulsorul W16 din pântecele lui Veyron este inspirat de propulsoarele VR5 şi VR6 din perioada 2000, apropo de origini.

Design

În această zonă nu poţi face abstracţie de design, de cât testosteron emană caroseria, cât din aerul unui personaj Marvel aduce în cotidian un astfel de model. Aici italienii nu prea au dat greş de-a lungul istoriei, şi nici acum nu este cazul. Capotă din fibră de carbon cu prize de aer sculptate în ea pe optimizarea fluxului de aer în compartimentul motor, o bară faţă cu prize de aer generos dimensionate – sau dacă este să reformulez... probabil cea mai generoasă deschidere întâlnită astăzi în acest segment, praguri, jante, sistem de frânare Brembo cu discuri ceramice, splitter faţă activ, un difuzor spate uriaş, evacuare cu patru finale, eleron discret din fibră de carbon pe portbagaj... categoric este o caroserie care nu te poate lăsa indiferent. Privită în detaliu, Giulia Quadrifoglio are ceva din şarmul unui model de competiţie. Dacă îţi cobori privirea la nivelul evacuării vei descoperi spaţii goale în spatele spoilerului spate, spaţii pe care italienii nu şi-au propus să le camufleze, orice ornament ar fi adus kilograme în plus.

Interiorul este un loc special. Dacă în trecut ai avut privilegiul de a privi interioare de Alfa Romeo sau ai mângâiat un volan subţire de lemn cu trei spiţe... vei regăsi mult din acea poveste când urci la volanul lui Giulia Quadrifoglio. Scaune sport superbe, volan cu trei spiţe o idee mai subţire decât întâlneşti în această zonă rarefiată, fibră de carbon... plus un levier de cutie manuală cu o bilă metalică şi un pedalier magnific. Salut faptul că Alfa oferă şi o cutie manuală pentru versiunea Quadrifoglio, chiar dacă unităţile automate sunt net mai eficiente astăzi. O poziţie la volan bună

Performanţe

Este genul de maşină care îţi dă încredere să-i exploatezi limitele, evident, asta dacă ai experienţă cu acest gen de performanţe. Cu alte cuvinte, băieţii aia de la Ferrari au creat un şasiu extraordinar, fundaţia unei berline sport reuşite. Din clipa în care te-ai urcat la volan, în maxim un kilometru îţi răsare un zâmbet tâmp pe chip, şi asta pentru că eşti la volanul unei maşini vii, una care comunică cu tine. În detaliu... O direcţie poate o idee cam asistată la primul contact, cu o demultiplicare scurtă, dar care este precisă şi intuitiv de dozat. Sistemul de frânare nu îţi trezeşte nicio îndoială, pe alocuri trebuie să-ţi concediezi instinctul de conservare, doar vorbim de discuri ceramice. Şi să nu uităm că vorbim despre un sistem de frânare ”drive by wire”, un sistem dezvoltat de Continental, şi care în cazul unei frânări de urgenţă nu îţi mai transmite în pedală acele lovituri specifice intrării în funcţiune a sistemului ABS. +Pedalier frumos desenat pentru heel and toe. O cutie manuală cu şase rapoarte bine etajată, dar cu o timonerie perfectibilă, un loc unde în mod cert inginerii italieni vor lucra. Propulsorul V6 twin-turbo de 2.9 litri dezvoltă 510 CP la 6.500 rpm şi  600 Nm la 2.500 rpm. Aici sunt multe de povestit, pentru că tot ce produce acest propulsor este filtrat de sistemul DNA de la Alfa care propune în acest caz patru setări – Advanced Efficiency, Natural, Dynamic şi Race. Sunt patru programe de rulare mult mai complexe decât o simplă schimbare de mapare a motorului. Giulia Quadrifoglio a împrumutat din filosofia Ferrari cu celebrul Manettino. Spre exemplu, setarea Race vine cu o calibrare menită a îţi oferi cea mai rapidă configuraţie, adică electronica lucrează alături pentru optimizarea performanţelor, nu pentru penalizare. De aici şi senzaţia că la turaţii joase propulsorul parcă nu are explozia aşteptată. Când ai 600 Nm de la 2.500 rpm trebuie să îi trimiţi judicios la puntea spate pentru a nu fi nevoit ESP-ul să taie din putere. Delirul îl găseşti sus, spre 7.000 rpm. Chiar şi cu renunţarea la asistarea electronică, Giulia Quadrifoglio este o maşină progresivă în reacţii, ceea ce îţi dă încredere la volan.

În loc de concluzie... Nu am anii care să-mi permită a spune că am gustat din vremurile de glorie Alfa Romeo, nu am avut nici şansa ca astăzi să mă apropii de acele modele care au pus bazele acestui renume... dar mă bucur din plin de acest 2017 şi faptul că m-am putut întâlni cu o Alfa Romeo care hrăneşte poftele ludice ale copilului din mine. Mulţam Giulia!

FOTO - Dragoş Savu

Fişă tehnică – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio    

Motor – bi-turbo, V6, 2.891 cmc, 510 CP@6.500 rpm, 600 Nm@2.500 rpm. / Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – 307 km/h v. max, 0-100 km/h în 3,9 secunde / Portbagaj – 480 litri / Rezervor – 58 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.639/ 1.873/ 1.426, ampatament – 2.820 / Consum mediu declarat – 8,2 litri/ 100 km / Consum în test – testat pe circuit / Preţ de bază – 71.550 euro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite