Cele mai importante elemente în formarea unei minţi de geniu: rezultatele unui studiu de 45 de ani care a analizat cei mai inteligenţi copii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un studiu început în anul 1971, „Study of Mathematically Precocious Youth“, şi care a analizat 5000 dintre cei mai inteligenţi copii din America a dezvăluit care sunt momentele cheie în formarea unei minţi strălucite.

Studiul ce a analizat 5000 dintre cei mai inteligenţi copii din America, pe parcursul a 45 de ani, dezvăluie cele mai importante elemente în formarea şi dezvoltarea unor genii. 

Un important rezultat al studiului relevă faptul că, indiferent cât de mare este coeficientul de inteligenţă, un copil tot are nevoie de îndrumarea şi ajutorul unor profesori pentru a-şi putea atinge potenţialul la nivel maxim. 

Studiul a început în anul 1971 şi a urmărit evoluţia a 5000 dintre copiii cu cel mai mare coeficient de inteligenţă. IQ-ul lor reprezintă 1%, 0.1% şi chiar 0.01% din populaţia Americii, şi este cel mai lung studiu din istorie. 

Cele mai importante şase concluzii ale studiului

Cei mai inteligenţi dintre copiii analizaţi în cadrul studiului au ajuns să aibă vieţi excepţionale

Iniţial, studiul a testat copiii prin testul standard SAT folosit pentru admiterile la universităţi de top, dar şi alte teste obişnuite de aflare a coeficientului de inteligenţă. Mai târziu, cercetătorii au început să ia în considerare şi alţi factori precum anii petrecuţi în facultate şi carierele profesionale alese, de-a lungul timpului. 

Astfel, oamenii de ştiinţă au descoperit că cei mai inteligenţi copii au ales să studieze mai mult, să obţină doctorate şi alte diplome, în proporţie mult mai mare decât cei cu un IQ mai mic, iar acum se află printre cei 5% dintre persoanele cu cele mai mari venituri. 

„Chiar dacă ne place sau nu, aceste persoane controlează societatea din ziua de azi“, afirmă psihologul de la Duke University Talent Identification Program. 

Copiii geniali nu primesc suficientă atenţie

Studiu a relevat faptul că, în cele mai multe cazuri, copiii geniali primesc mai puţină atenţie decât ar trebui din partea profesorilor, în timpul şcolii. Se pare că, în mare parte din timpul petrecut la clasă, profesorii îşi concentrează atenţia către elevii mai puţin inteligenţi, în încercarea de a le dezvolta acestora din urmă aptitudinile. Studiul sugerează că profesorii ar trebui să nu mai încerce să uniformizeze nivelul de inteligenţă la clasă, ci să se concentreze pe crearea lecţiilor individuale, în funcţie de capacitatea fiecărui elev. 

În cazul copiilor cu un IQ foarte mare, mutarea lor în clase avansate chiar funcţionează

Pentru a-i ajuta pe copii să-şi atingă potenţialul maxim, profesorii şi părinţii ar trebui să ia în considerare mutarea copilului care posedă un IQ mare într-o clasă mai avansată. 

Studiul a relevat faptul că 60% dintre copiii genii care au fost avansaţi în clase mai mari au obţinut mai multe diplome şi doctorate decât cei care au rămas în aceeaşi clasă, urmând cursul normal al nivelului de învăţământ. De asemenea, cei mai mulţi dintre aceştia s-au îndreptat către ştiinţele exacte, tehnologie şi inginerie. 

Inteligenţa este extrem de variată

A fi intelligent nu înseamnă doar capacitatea extraordinară de a memora fapte, nume şi anumite date. Aşa cum studiul a dezvăluit, prin diverse metode de analiză, mulţi dintre aceşti copii posedă o capacitate mare de raţionament spaţial. 

Aceşti copii au un talent deosebit în vizualizarea sistemelor, cum ar fi sistemul circulator uman sau anatomia unei Honda. În 2013, sondajele de urmărire au constatat o legătură strânsă între abilităţile de raţionament spaţial şi numărul de brevete depuse, precum şi numărul de studii tehnice publicate de către aceştia. 

Testele standardizate nu reprezintă întotdeauna o pierdere de timp

Testele standardizate, cele mai cunoscute fiind testele SAT (de admitere la anumite universităţi din SUA), nu pot măsura în totalitatea capacitatea unui copil. 

Însă, studiul în cauză sugerează că SAT şi alte teste standard de măsurare a inteligenţei au capacitatea de a revela anumite caracteristici socio-economice şi nivelul de inteligenţă practică. 

Personalitatea nu umbreşte capacităţile cognitive timpurii

Psihologul Carol Dweck a descoperit că oamenii de success tind să păstreze ceea ce se numeşte „mentalitate de creştere“, spre deosebire de o „mentalitate fixă“. Aceştia se văd pe sine ca fiind persoane fluide, care acceptă schimbarea şi care se pot adapta mediilor schimbătoare, şi nu sunt nişte fiinţe statice. Cu toate aceste, studiul dezvăluie şi faptul că semnele timpurii care relevă o capacitate cognitivă foarte mare la anumiţi copii pot prezice cât de bine se va descurca acel copil mai târziu în viaţă, indiferent de ce factori intervin pe parcurs. 

Astfel, rezultatele acestui studiu îşi propun să vină în ajutorul părinţilor şi profesorilor pentru a recunoaşte şi a face ceea ce trebuie pentru dezvoltarea corectă a copiilor, în funcţie de capacitatea lor intelectuală. 

Viață de cuplu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite