Cele mai eficiente strategii pentru a părea un angajat competent, încrezător şi profesionist

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O cercetarea ştiinţifică a scos la iveală micile schimbări ale comportamentului uman care pot contribui la conturarea imagini de angajat competent, încrezător şi profesionist.

Avem încredere că sunteţi un angajat foarte competent. Dar este normal să simţiţi că mesajul transmis uneori arată altceva, mai ales când lucraţi într-un mediu provocator, scrie The Independent. Când apar aceste situaţii, câteva trucuri vă vor face să arătaţi mai competenţi decât vă simţiţi în acel moment.

Vorbiţi în ritm alert

Dacă ai ceva de spus, spune repede. Într-un studiu din 1975, realizat de Universitatea Brigham Young, care a constat în ascultarea de către 28 de studenţi a vocilor unor persoane, după ce sunetul a fost editat pentru a suna mai lent sau mai rapid decât în ​​mod normal, voluntarii au evaluat drept competenţi vorbitorii al căror flux verbal a fost mai rapid.

Cercetării mai sugerează şi că vorbirea rapidă este, de asemenea, o modalitate de a câştiga o discuţie în contradictoriu, datorită faptului că partenerul de discuţie va avea mai puţin timp să se gândească la argumentele pe care le aduci.

Cereţi sfaturi

S-ar putea să vă temeţi să solicitaţi ajutor pentru a nu da impresia că nu vă descurcaţi pe cont propriu. Totuşi, un studiul realizat în 2015 de Harvard Business School sugerează că solicitarea de sfaturi vă poate face să păreţi mai competenţi. Cercetătorii explică faptul că atunci când cereţi sfaturi, validaţi inteligenţa şi experienţa persoanei la care apelaţi, ceea ce duce la o mai bună relaţionare.

Adoptaţi o atitudine puţin distantă

Un studiu din 2009 condus de psihologi belgieni şi americani sugerează că indivizii care au personalităţi mai calde sunt judecate ca fiind mai puţin competente. Cercetătorii sunt de părere că tindem să judecăm oamenii în funcţie de două trăsături principale, atunci când îi întâlnim pentru prima dată: căldura pe care o arată şi competenţă acestora, care sunt invers proporţionale.

Nu trimiteţi e-mailuri profesionale cu emoticoane zâmbitoare

Cercetătorii au efectuat mai multe experimente cu un număr total de peste 500 de participanţi din 29 de ţări şi au aflat că angajaţii care au inclus emoticoane în e-mailurile profesionale au fost percepuţi ca fiind mai puţin competenţi decât cei care au trimis aceleaşi e-mailuri fără feţe zâmbitoare. Cercetătorii au aflat că rezultatele au avut legătură cu faptul că participanţii au văzut emoticoanele ca fiind inadecvate în contexte formale.

Spuneţi o glumă - dar numai dacă sunteţi sigur că este potrivită contextului

În 2016, cercetătorii de la Harvard Business School au publicat rezultatele unui studiu conform căruia spunerea unei glume potrivită la locul de muncă te poate face să pari mai competent. Efectul contrar poate fi obţinut în cazul în care gluma este nepotrivită. „Nu vă fie teamă de un eşec. Glumele nereuşite - atâta timp cât sunt adecvate - nu vă vor afecta poziţia socială şi nu vă vor afecta nivelul de competenţă la care sunteţi perceput. S-ar putea chiar să păreţi mai încrezători decât sunteţi în realitate“, spun cercetătorii.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite