Cum a revenit berea Azuga pe piaţă: de la legendă la noul public de consumatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Azuga a fost constant una dintre băuturile menţionate de părinţi şi bunici care au prins-o în secolul 20.
Azuga a fost constant una dintre băuturile menţionate de părinţi şi bunici care au prins-o în secolul 20.

Berea Azuga e aproape o legendă. Multă lume ştie c-a existat o bere cu numele acesta, iar unii mai norocoşi au şi încercat-o. Mai nou, Azuga a revenit şi adaptată cerinţelor consumatorilor în 2017.

Berea Azuga, deşi cunoscută de poporul român, este una care a pornit înainte de-a exista România mare, unită, compania care o gestiona fiind înfiinţată în 1870. Odată cu intrarea în noul mileniu, berea a trecut în umbră şi a fost din ce în ce mai puţin populară. În prezent, Ursus Breweries, care deţine încă din 2009 marca, a decis s-o relanseze după o reţetă nouă cu două atuuri: artizanală şi nepasteurizată.

Dacă pe piaţa berilor nepasteurizate au intrat şi alte companii mari, în zona artizanală sunt unele mici, iar România numără câteva mărci cât de cât cunoscute pe plan local.

Am vorbit cu Bogdan Jianu, Brand Manager Ursus Breweries, despre relansarea berii. Conform acestuia, era o mişcare firească: „din respect pentru moştenirea acestei mărci emblematice pentru români cu care mulţi dintre consumatori rezonează“.

azuga bere

În acest context, mai spune Jianu, berea Azuga nepasteurizată e relansată ca o bere contemporană, poziţionată în segmentul super premium, mai exact în zona de beri artizanale. „Prin această lansare răspundem unui trend de consum din ce în ce mai vizibil prin care consumatorii îşi diversifică gusturile şi aşteptările lor sunt din ce în ce mai sofisticate. Caută experienţe memorabile chiar şi când gustă o bere“, adaugă el. Când vine vorba de consumatori, majoritar sunt bărbaţi, maturi, experimentaţi şi încrezători, din mediul urban. Nu e de mirare, dată fiind poziţionarea într-o categorie în care Azuga n-a fost.

O nuanţă de luat în calcul în cazul berii Azuga e caracteristica de „artizanală“. Tendinţa aceasta a început să prindă în România în urmă cu câţiva ani, iar rădăcinile se duc până în urmă cu câteva zeci de ani în microberării în care oamenii au început să-şi fabrice propria bere. Altfel, mai este cunoscută sub numele „craft beer“. Americanii şi britanicii îşi numără microberăriile cu miile, la noi încă mai e loc de creştere.

azuga bere

Când vine vorba de Azuga, Bogdan Jianu spune că este fabricată în Germania, într-o microberărie de familie, cu tradiţie şi experienţă de şase generaţii în fabricarea berii. „Este important de precizat că berea este produsă sub supravegherea maeştrilor noştri berari, cu grijă pentru acele caracteristici datorită cărora consumatorii savurează gustul ei special, de bere artizanală.  Am ales berăria de familie din Germania fiind convinşi că aceasta răspunde standardelor noastre de calitate în ceea ce priveşte producţia şi, în acelaşi timp, păstrează grija şi atenţia la detalii”.

Deocamdată, Azuga e pe piaţă, vânzările sunt destul de mari, semn că există o nouă generaţie a acestei beri care acum devine fană, dar Jianu susţine că în următoarea perioadă nu mai pregătesc vreo relansare, dar continuă să mizeze pe inovaţie şi dezvoltarea produselor. Desigur, în industria berii inovaţia poate avea alte înţelesuri şi alte manifestări. Dar dacă readuce la viaţă mărci populare, şi să fie încă relevante, atunci poate fi denumită şi aşa.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite