Dezgustaţi de pictograme, dar tot fumători

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 26% din persoanele care fumează acoperă imaginile şocante de pe pachet atunci când scot o ţigară. Apariţia pictogramelor pe pachetele de ţigări nu i-a lăsat indiferenţi pe fumători. Deşi speriaţi de imaginile înfricoşătoare, mulţi nu au renunţat, totuşi, la fumat.

O treime din fumători sunt dezgustaţi de imaginile şocante de pe pachetele de ţigări, arată un studiu privind impactul pictogramelor asupra fumătorilor adulţi, realizat în perioada iulie 2008-octombrie 2009 de către Institutul de pneumologie „Marius Nasta” din Bucureşti şi finanţat de Ministerul Sănătăţii.

Citiţi şi:

Pictogramele au fost introduse în iulie 2008 cu scopul de a-i determina pe fumători să conştientizeze mai bine efectele nocive ale fumatului.

Cercetarea arată că, deşi efectul introducerii pictogramelor a fost mare în primele şase luni de la introducere, în timp, fumătorii s-au obişnuit cu ele, ba chiar au găsit metode de a le ocoli. Astfel, 26,9% din fumătorii intervievaţi au spus că obişnuiesc să ascundă imaginea de pe pachet atunci când iau o ţigară, 8,5% îşi pun ţigările în tabacheră, iar 19% le cer vânzătorilor pachete cu pictograme mai „blânde”.

Ţigările şi-au pierdut aerul „cool”

Nicolae Galie, directorul general al Institutului „Marius Nasta”, a declarat că, tocmai pentru faptul că fumătorii s-au obişnuit cu imaginile înfricoşătoare de pe pachete, pictogramele ar trebui înlocuite cu altele şi mai şocante.

Un alt studiu referitor la efectele pictogramelor în rândul adolescenţilor arată că ţigările încep să-şi piardă aerul „cool”, tocmai din cauza imaginilor de pe pachete. Unul dintre principalele motive pentru care adolescenţii se apucă de fumat este tocmai pentru că vor să se remarce în grup. Dar, după imprimarea unor plămâni zbârciţi de cancer, aceste pachete nu mai pot fi considerate un accesoriu la modă.

Studiile internaţionale au demonstrat că, între 14 şi 17 ani, o persoană decide dacă va deveni sau nu fumătoare, de aceea este important ca minorii să fie feriţi de tutun. Studiul Totem Communication relevă că 66% din tinerii între 14 şi 18 ani au încercat cel puţin o dată să fumeze, iar circa 24% fumează zilnic sau regulat. 

47,5% din adolescenţi cred că imaginile de pe pachetele de ţigări îi determină pe tineri într-o măsură foarte mare sau mare să nu se apuce de fumat. De asemenea, 31,7% din cei intervievaţi susţin că aceste imagini îi pot convinge pe adolescenţii fumători să se lase de fumat.

Studiul privind impactul pictogramelor asupra adulţilor fumători a fost făcut pe un eşantion de 800 de persoane.

Pictograme mai mari

Viitoarele imagini vor acoperi aproape toată faţa pachetului de ţigări şi vor fi introduse peste şase luni.

image



Click pe imagine pentru a vedea versiunea mărită!

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite