Reguli nescrise de bune maniere într-un restaurant: care sunt cele mai grave greşeli ale clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mâncatul la restaurant implică reguli stricte pe care mulţi nu le cunosc. Fie că nu fac diferenţa între ospătar şi chelner, sau încearcă să combine ingrediente din mai multe preparate, clienţii uită de multe ori de regulile de bune maniere.

Indiferent dacă mănânci la un restaurant cu stele Michelin sau la cel din colţ, întotdeauna trebuie să ţinut cont de regulile de bune maniere. Nu uitaţi că respectându-i pe ceilalţi vă respectaţi pe voi, iar vizita unui restaurant este un bun prilej de a dovedi cunoaşterea regulilor de bune maniere, scrie businessinsider.com.

Cunoaşterea diferenţei dintre un ospătar şi un chelner

Trebuie avut în vedere diferenţa dintre un chelner şi un ospătar. În timp ce primul se ocupă de prezentarea meniului şi cunoaste amanunte despre mâncăruri şi specialitati, ospătarul are drept sarcină luarea comenzii şi servirea felurilor de mâncare comandate.

Respectaţi ora rezervării

Dacă întârziaţi mai mult de 15 minute, nu ar trebui să vă simţiţi indignaţi dacă restaurantul oferă masa altor clienţi.

Nu poţi trata timpii de aşteptare ca o ştiinţă exactă

Niciun restaurant nu îşi va asigura un timp exact de servire a preparatelor comandate.  Nu există nicio modalitate ca reţeta preferată să se facă în 20 de minute, după ceas. Aşa că, învaţă să ai răbdare.

Restaurantul nu este un loc pentru drăgălăşenii

Un restaurant nu este un loc pentru întâlniri de cuplu sau drăgălăşenii. Chiar dacă aţi prefera să staţi pe acceaşi parte a mesei, regulile de bune maniere spun că fiecare persoană trebuie să-şi respecte locul la masă.

Nu începeţi discuţii aprinse

Pentru că nu este locul potrivit. Chiar dacă intervin discuţii în contradictoriu, vorbiţi în linişte sau stabiliţi să clarificaţi problema după ce plecaţi.

Meniul nu este deschis creativităţii care vă caracterizează

Înlocuirea ingredientelor din preparate nu este permisă. Poţi solicita ospătarului să transmit bucătarului că doriţi carnea mai fragedă sau salata mai puţin acră, însă nu încercaţi să combinaţi ingredientele din mai multe preparate.

Nu certaţi chelnerul pentru o greşeală a bucătarului

Nu ospătarul este de vină pentru friptura prea făcută sau că mâncarea comandată nu are suficientă sare. Transmiteţi bucătarului nemulţumirile, dar încercaţi să fiţi cât mai politicoşi.

Dacă telefonul dvs. deranjează clienţii de la alte mese, este o problemă

Suntem în 2017, anul în care oamenii simt nevoia să se fotografieze când sunt la restaurant sau chiar să împărtăşească prietenilor de pe Instagram felurile de mâncare comandate, b.liţurile pot deveni supărătoare pentru clienţii de la mesele vecine.

Nu consideraţi restaurantul supermarketul personal

Dacă aveţi mai mult de trei plicuri de condimente în cutie, ketchup la discreţie sau şerveţele şi scobitori, nu înseamnă  că ce rămâne neutilizat este de luat acasă.

Nu comanda mâncare cu cinci minute înainte de închidere

Imaginaţi-vă următorul scenariu: aţi avut o zi grea la birou, dar acum sunteţi literalmente la cinci minute distanţă de plecarea acasă. Apoi, dintr-o dată, şeful scoate un teanc de documente şi îţi spune să analizezi toate acestea şi să creezi un scurt PowerPoint. Aşa se întâmplă şi când intri într-un restaurant cu cinci minute înainte de închidere aşteptând să fiţi serviţi. Doar pentru că programul este până la 23.00, nu înseamnă că este permis să comanzi la ora 22:57.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite