Care sunt companiile aeriene cu cele mai multe întârzieri şi anulări de zboruri. Despăgubiri de milioane de euro pentru pasagerii români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2017, pasagerii companiilor aeriene ar fi trebuit să primească despăgubiri în valoare de milioane de euro din cauza întârzierilor sau anulării curselor, iar zborurile către Turcia deţin recordul la aceste capitole.

AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru pasagerii companiilor aeriene, a identificat pe tot parcursul anului 2017 peste 42.000 de pasageri români eligibili pentru compensaţii din partea companiilor aeriene. Dacă aceştia ar aplica pentru compensaţii, aşa cum sunt îndreptăţiţi, suma despăgubită s-ar ridica la aproximativ 12 milioane de euro.   

Din cauza numărului mare de întârzieri şi/sau anulări, Turcia a fost destinaţia cea mai problematică pentru pasagerii români în 2017. Cele mai multe zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate sunt pe ruta Bucureşti-Istanbul (Ataturk Airport). Mai exact, anul trecut, 621 de zboruri au înregistrat o întârziere cumulată de 14.134 de minute, adică echivalentul a aproximativ 10 zile. 

Între oraşele din România şi cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări.

Cea mai aglomerată lună pentru România, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinaţiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) şi Munchen (Germania). 

Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timişoara-Bucureşti, cu 17%.

România, la mijlocul clasamentului cu cele mai mari întârzieri ale zborurilor. Tarom şi Ryanair, printre cele mai slabe performanţe

Spre comparaţie cu aeroporturi precum Singapore Changi, care are referinţele cele mai bune, sau London Gatwick, aflat la polul opus, aeroporturile din România nu se află nici la coada clasamentului celor mai problematice, nici în topul lor. Performanţele înregistrate le plasează la mijlocul clasamentului.

Recomandăm pasagerilor care au fost afectaţi de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-şi citească drepturile şi să se asigure că nu renunţă la o compensaţie pe care sunt îndreptăţiţi să o primească.

Topul AirHelp, care ia în calul punctualitatea, serviciile şi rata de procesare a cererilor pentru compensaţii, arată că operatorii aerieni Tarom şi Ryanair au printre cele mai slabe performanţe.

„Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal în lunile august şi septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcaţi câteva zile la rând, dar nu au primit informaţii cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulţi dintre aceştia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensaţii de la companiile aeriene, compensaţii care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii. Recomandăm pasagerilor care au fost afectaţi de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-şi citească drepturile şi să se asigure că nu renunţă la o compensaţie pe care sunt îndreptăţiţi să o primească. Misiunea AirHelp este să ajutăm pasagerii să-şi primească compensaţiile. Este dreptul lor“, a declarat Ştefan Radu, country manager AirHelp. 

Pasagerii companiilor aeriene care au avut întârzieri sau anulări îşi pot verifica eligibilitatea pentru compensaţii în aplicaţia gratuită AirHelp, disponibilă pentru iOS şi Android sau pe site-ul AirHelp. Întreg procesul nu durează mai mult de câteva minute.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite