STUDIU Românii se bucură să vadă poze din vacanţele prietenilor, dar sunt deranjaţi de selfie-uri cu mâncare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prea multe poze făcute la mâncarea din vacanţă nu sunt pe placul internauţilor români FOTO momondo
Prea multe poze făcute la mâncarea din vacanţă nu sunt pe placul internauţilor români FOTO momondo

Un studiu efectuat de motorul de căutare momondo a scos la iveală preferinţele românilor în ceea ce priveşte pozele din vacanţe pe care le apreciază sau nu pe reţelele sociale.

Românii urmăresc cu interes postările din vacanţă ale prietenilor din reţelele sociale şi se bucură mai ales atunci când văd în news feed fotografiile acestora din călătorii. Pe de altă parte, prea multe selfie-uri şi fotografii cu mâncare îi deranjează. La aceste concluzii au ajuns specialiştii motorului de căutare momondo, în urma unui studiu iniţiat în rândul a 24.700 de persoane din 23 de ţări ale lumii.

Potrivit statisticilor, în medie 38% dintre călătorii participanţi la studiu postează fotografii din vacanţă, 24% scriu impresii şi 13% încarcă materiale video pe reţelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter).

În România, cei care postează fotografii sunt mult mai mulţi - 52% -, de actualizarea postărilor în scris se ocupă 24% dintre călătorii români, iar 15% preferă să încarce înregistrări video. De altfel, rapiditatea cu care ne-am obişnuit să primim şi să oferim informaţii poate explica aceste preferinţe: ca un material video să fie cât mai apreciat în online e nevoie de mai mult timp pentru editare, timp în care am putea să vizităm un muzeu, să facem baie în mare sau, în fond, să descărcăm numeroase fotografii. Astfel că, printre respondenţii din România, există şi călători (29%) care aleg să se deconecteze complet pe timpul vacanţei şi să nu posteze nicio impresie în reţele sociale. 

studiu momondo

FOTO momondo 

Cine postează cel mai mult din vacanţă

Conform momondo.ro, bărbaţilor şi femeilor din România le place în aceeaşi măsură să publice fotografiile făcute pe durata concediului: 55% dintre femei şi 49% dintre bărbaţi postează astfel de fotografii pe reţele sociale pentru a stârni admiraţia prietenilor virtuali.

De altfel, stereotipul conform căruia tinerii dedică mai mult timp şi energie internetului este infirmat de către românii participanţi la studiu: călătorii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 22 de ani (60%) îşi actualizează profilurile online cu fotografii din vacanţă la fel de mult ca cei cu vârsta între 23 şi 35 de ani (59%). În plus, decalajul dintre generaţii nu este unul mare: cei cu vârsta cuprinsă între 36 şi 55 de ani (48%), dar şi cei de până în 65 de ani (41%) postează în online fotografii din vacanţă.

Comparativ cu respondenţii din alte ţări, românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai reţelelor sociale pe durata concediului. La nivel european, doar călătorii din Turcia se apropie de acelaşi grad de utilizare a reţelelor sociale, postând în principal fotografii (64%). La nivel global, cei mai activi turişti sunt chinezii: 65% postează fotografii, 32% încarcă materiale video şi 45% postează texte despre experienţele trăite - acesta fiind cel mai mare indicator din toate ţările care au participat la studiu. La polul opus, cei mai stricţi turişti în acest context sunt nemţii şi austriecii - mai mult de jumătate (51%) dintre respondenţii din aceste ţări refuză să îşi actualizeze profilul online când sunt în vacanţă.

Ce ne place să vedem din vacanţa celorlalţi

Când ne mutăm de cealaltă parte a ecranului utilizatorului de reţele sociale, aflăm că 37% dintre români sunt inspiraţi să călătorească atunci când văd fotografii din vacanţa prietenilor în online. La câteva procente distanţă, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate iar pe 22% pur şi simplu îi bucură să aibă acces la acest tip de actualizări.

Există şi utilizatori care nu doresc să vadă în news feed actualizări din vacanţa turiştilor: 14% dintre români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare şi 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din reţele sociale descoperă pe durata vacanţei. Pe 3% dintre români îi întristează aceste actualizări din concedii.

„Vorbim în prezent de reţele sociale ca de o parte integrantă a vieţii şi observăm pe zi ce trece nevoia oamenilor de a face tot mai cunoscute impresiile personale chiar şi atunci când se află în vacanţă - postează mesaje, fotografii, materiale video şi fac live streaming. Conţinutul pe care îl urmărim s-a schimbat şi el - fotografiile din călătorii nu mai sunt doar un simplu selfie cu o privelişte minunată în spate, sunt fotografii făcute cu mai multă atenţie la detalii, care să îi motiveze pe ceilalţi să evadeze la rândul lor din rutină. Totuşi, astfel de postări îi pot deranja pe cei care ne urmăresc. Prin urmare, putem încerca să acordăm o mai mare atenţie destinaţiei de vacanţă în care ne aflăm la momentul respectiv şi să lăsam loc ulterior împărtăşirii impresiilor post-vacanţă în social media şi chiar faţă în faţă cu prietenii“, spune Mircea Giurcă, reprezentantul momondo în România.

Despre studiu

Acest studiu a fost iniţiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de ţări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franţa, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveţia, Suedia, Turcia, Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenţi din România, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, bărbaţi şi femei.

www.momondo.ro este un motor de căutare independent şi gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri şi închirieri auto la nivel global. momondo a primit numeroase distincţii internaţionale şi este recomandat de către publicaţiile „The New York Times“, CNN, Frommer’s şi „The Daily Telegraph“. momondo are birourile în Copenhaga şi este prezent pe 35 de pieţe internaţionale. Aplicaţiile momondo pentru mobil sunt disponibile gratuit pe iPhone si Android.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite