Top 15 cele mai ciudate lucruri posibile doar în Japonia: de ce lipsesc bunele maniere, iar cafenelele oferă „tandreţe“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
taitei japonia

Cultura japoneză este cu adevărat unică, dar ascunde şi o serie de ciudăţenii greu de înţeles pentru cei din afara ei.

Ţara Soarelui Răsare reprezintă total o altă lume pentru cei din afara ei, mai ales dacă nu sunt obişnuiţi cu tradiţiile şi regulile locale. Să nu mai punem la socoteală lucrurile, meseriile sau comportamentele ciudate din Japonia. „Bright Side“ a scos la iveală o parte dintre acestea pentru a arăta unicitatea Japoniei.

Un serviciu aparte: să împingi călătorii în metrou

În timpul orelor de vârf, transportul public în comun din Japonia are atât de mulţi călători încât autorităţile au înfiinţat posturi speciale, denumite oshiya, prin care lucrătorii îi împing pe oameni în metrou. Primii oshiya au fost studenţi care au lucrat part-time. 

image

Pepenii costă câteva sute de mii de dolari

La o licitaţie din 2008, doi pepeni din soiul Yubari King au fost vânduţi contra sumei de 24.000 de dolari. Motivul pentru care preţul a fost atât de mare? Acest soi de pepene creşte într-un număr limitat pe insula Hokkaido, iar agricultorii locali îl pun la vânzare imediat.

Ciocolată cu gust de sake, wasabi, cartof dulce sau ardei iute

În Japonia, denumirea ciocolatelor Kit Kat sună apropiat de „kitto katsu“, care înseamnă „cu siguranţă vei câştiga“. Din acest motiv, studenţii iau Kit Kat cu ei la examene pentru noroc. Dar, spre deosebire de restul lumii, Kit Kat în Japonia are arome de sake, wasabi, cartof dulce sau ardei iute.

Unele cafenele oferă „tandreţe“

Pentru nişte bani în plus, bărbaţilor din Japonie le este permis, în unele cafenele, să vorbească cu chelneriţele, să le îmbrăţişeze, să stabilească un contact vizual şi să se joace în părul lor, dar nu mai mult de-atât. În Japonia se pune foarte mult preţ pe partea vizuală a lucrurilor. De aceea, unele cafenele îşi îmbracă ospătările în diverse uniforme pentru a-i atrage pe bărbaţi.

Poţi găsi orice la automate

Automatele sunt atât de populare în Japonia încât poţi găsi şi cumpăra aproape orice de la ele, de la ceapă până la scrisori de dragoste.

Animale robotice de companie

A avea un animal de companie în Japonia echivalează cu opţiunea de a cumpăra o maşină nouă. Din acest motiv, părinţii aleg să le ofere celor mici animale robotice de companie.

Sakura se mânâncă

Sakura este numele florii cireşului japonez, fiind floarea naţională a ţării, dar şi prima opţiunea pentru deserturi. Mâncărurile cu sakura sunt extrem de populare pe timpul primăverii, atunci când întreaga ţară este acoperită cu un covor roz de flori. 

image

Bunele maniere lipsesc

În mijloacele de transport în comun un bărbat nu e obligat să cedeze locul unei femei, unui copil sau vârstnic. Regula este primul venit, primul aşezat.

Resutaurantele servesc mâncare din plastic

Servirea mâncării din plastic este o artă în sine, specialiştii făcând ca aliementele din plastic să nu poate să fie deosebite de cele reale. Această mâncare se realizează din ceară şi se serveşte la cerere.

Zâmbetul „de vampir“

Zâmbetul de la Hollywood, cu toată dantura la vedere, nu este acceptat în Japonia, fiind considerat provocator. În schimb, zâmbetul acceptat este cel în care caninii sunt scoşi la iveală. 

image

Toatele arată ca o navă spaţială

Lângă toaletele din Japonia există adevărate panouri de comandă, prin care spaţiu arată ca un navă spaţială. Sutele de butoare pornesc sau opresc apa, încălzesc scaunul şi chiar pot porni muzica.

Un muzeu aparte

Intrarea în Muzeul Toaletei are o boltă sub formă de excremente umane din aur, iar printre exponatele din interior se numără o colecţie de mostre de excremente artificiale de animale, dar şi umane, precum şi pălării sub formă de fecale.

Îngheţata poate avea gust de tăiţei, carne de cal sau bere

Gusturile diferă şi nu se discută, dar gurmanzii ar trebui să încerce îngheţata japoneză, cu diversele sale arome, de la tăiţei, la carne de cal sau la bere.

Insula iepurilor

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, pe insula Okunoshima au fost aduşi mulţi iepuri pentru testări ştiinţifice. Cercetările s-au anulat, iar iepurii au fost lăsaţi liberi. Animalele nu au stat degeaba iar până în prezent au populat întreaga insulă, atrăgând astfel sute de mii de turişti.

Bikini jeans

Acest articol vestimentar provocator, un hibrid între bikini şi jeanşi cu talie joasă, este produs în Brazilia, dar în Japonia este cea mai mare piaţă de desfacere. 

image
Călătorii



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite