Decizie în justiţie pentru lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda. Constructorul rămâne cel stabilit de CNADNR

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Bucureşti a programat la sfârşitul lunii martie procesele privind contestaţiile formulate de firmele care au pierdut licitaţiile pentru cele patru loturi ale autostrăzii Sebeş - Turda. Prima decizie a fost pronunţată în 25 martie şi se referă la lotul 4. Instanţa a respins acţiunea şi a stabilit ca lucrările să fie derulate de firma care a câştigat licitaţia.

Compania PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat o decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată, astfel că poate fi semnat contractul pentru începerea lucrărilor pe acest tronson. Mai rămân de soluţionat cauzele referitoare la celelate trei loturi ale autostrăzii.

Astfel, în privinţa lotului 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SPA a contestat decizia CNSC de a nu accepta contestaţia formulată după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). Curtea de Apel Bucureşti a dat termen în 31 martie.

Firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL contestă decizia CNSC pentru lotul 2. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia. Următorul termen în instanţă este în 27 martie.

Pentru lotul 3, de 12,45 km, oferta câştigătoare a fost desemnată cea de 420.511.921 lei, depusă de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A (locul trei, din punct de vedere al valorii ofertei depuse). Pentru acest lot, sunt înregistrate două dosare în stadiu de recurs, în contecios administrativ şi fiscal, cu privire la decizia CNSC din 7 februarie. În primul caz, Azvirt LLC a dat în judecată CNADNR, iar în al doilea caz Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta. CNSC a respins contestaţiile, ca nefondate. Termenele în instanţă pentru aceste procese sunt 31 martie şi 27 martie.

Pentru lotul 4, PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a respins plângerea ca nefondată. Astfel, construirea acestui lot, de 16,3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Firma poate încheia contract cu CNADNR pentru începerea lucrărilor. În condiţiile în care şi celelalte procese se vor finaliza rapid, sunt mari şanse ca autostrada să fie construită începând din anul 2014.

Cine va construi autostrada Sebeş - Turda: ofertele câştigătoare. Un kilometru va costa 6 milioane de euro

Construcţia autostrăzii Sebeş – Turda începe cu o amânare. Procedura de atribuire a lucrărilor, contestată la CNSC

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite