Lucrările la autostrada fără bani de la stat nu au nici termen de începere, nici de finalizare. Craiova va fi legată prin şosea până la Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la autostrada Craiova-Biteşti ar fi trebuit demarate anul acesta Foto:Arhiva
Lucrările la autostrada Craiova-Biteşti ar fi trebuit demarate anul acesta Foto:Arhiva

Lucrările la autostrada Craiova-Piteşti ar fi trebuit demarate anul acesta, însă investiţia bate pasul pe loc. Tronsonul de 121,18 kilometri va costa aproximativ 2 miliarde de euro şi va fi printre construite fără bani de la stat.

Statul nu a selactat un investitor privat pentru autostrada Craiova-Piteşti, iar şoseau nu are nici termen de începere, nici de finalizare. Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din Craiova a declarat la sfîrşitul anului 2013 că va semna contractul de concesiune. 

Reprezentanţii CNADNR  au anunţat că în acest moment se desfăşoară etapa de dialog în cadrul procedurilor de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune la autostrada Craiova-Piteşti. 

Tronsonul de 121,18 de kilometri va costa aproximativ 2 miliarde de euro şi va fi printre primele construite fară bani de la stat, doar cu fonduri private. Constructorul îşi va recupera investiţia din taxa de intrare pe şoseaua de mare viteză.

Contractul de concesiune vizează proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea drumului expres sau autostrăzii Craiova- Piteşti, cu o lungime de 121,18 kilometri, care va traversa judeţele Argeş, Dolj şi Olt. 

Consorţiile interesate de realizarea acestei autostrăzi, o investiţie estimată la 1,5 miliarde de euro, sunt formate din companiile Obrascon Huarte Lain SA - OHL ZS SA, China Communications Construction Company - Dogus Insaat VE Ticaret AS - Egis Projects, Spedition UMB - Tehnostrade - Vectra Service, Strabag AG - Strabag SE - Vinci Construction Grands Projects - Vinci Construction Terassament - Aktor SA - Aktor Concessions SA (denumită Via Subcarpatica) şi Impregilo SpA - Salini SpA.

Legătura dintre Craiova şi Piteşti va fi mai rapida, mai exact în cel mult o ora ş jumatate, un TIR încărcat cu marfa ar putea ajunge la Piteşti, iar de aici va avea direct legătura spre Portul Constanţa.

Craiova va fi legată prin autostradă până la Constanţa, până la cel mai mare port al României. Vor fi făcute patru benzi de circulaţie, câte două pentru fiecare sens de mers.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite