Soarta şoselei prin munţi care străbate două parcuri naţionale. Primăriile strâng semnături pentru continuarea investiţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ecologiştii au protestat în 2010 împotriva lucrărilor. FOTO: Agent Green.
Ecologiştii au protestat în 2010 împotriva lucrărilor. FOTO: Agent Green.

Localnicii oraşelor din Valea Jiului sunt chemaţi la sediile primăriilor pentru a semna pentru continuarea lucrărilor la Drumul Naţional 66A, ce urma să lege Valea Jiului de Băile Herculane.

Primarii din Valea Jiului au demarat o campanie de strângere de semnături pentru continuarea lucrărilor la drumul naţional  Câmpu lui Neag – Herculane. Primarii susţin că îşi doresc să sensibilizeze Guvernul României, pentru a aloca fondurile necesare finalizării proiectului.

„După întâlnirea de astăzi, am convingerea că noi, primarii, împreună cu mediul de afaceri, mediul academic, cu sprijinul presei şi cu efortul susţinut al întregii comunităţi din Valea Jiului putem să sensibilizăm Guvernul României pentru a aloca fondurile necesare continuării lucrărilor la drumul Uricani – Herculane, un drum de o foarte mare importanţă pentru Valea Jiului. Pentru aceasta este nevoie să strângem semnături, iar tabelul îl puteţi găsi la poarta primăriei, începând de mâine”, a anunţat primarul Petroşaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi.

„Noi ne luptăm să fim sprijiniţi de Guvern pentru a dezvolta infrastructura. Vrem să punem în valoare potenţialul foarte bun pe care îl avem, al Parcului Naţional Retezat, cu o zonă speologică dintre cele mai bogate din Europa. Astăzi <<sărbătorim>> 20 de ani de la marea disponibilizare din 1997, când au plecat 28.000 de oameni din minerit. Atunci ni s-a promis construcţia drumului Uricani – Băile Herculane, proiect care sperăm că va fi dus la bun sfârşit”, afirma primarul oraşului Uricani, Dănuţ Buhăescu.

Controversele drumului naţional
Construcţia Drumului Naţional 66 A a fost anunţată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. „Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei”, reclamau ecologiştii în 2009. Ulterior, proiectul a fost refăcut şi a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În ce priveşte DN67D, tronsonul între Izvoarele Cernei şi Herculane (aproximativ 50 de kilometri), a rămas în cea mai mare parte la stadiul de drum forestier.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Şoseaua spre Mănăstirea Prislop a ajuns sufocată de gunoaie. Poliţiştii locali sunt trimişi la pândă pentru a opri făptaşii

Tone de gunoaie au fost aruncate pe marginea şoselei Hunedoara – Mănăstirea Prislop. Poliţia locală a primit sarcina să patruleze în fiecare zi pe acest drum pentru a-i prinde pe cei responsabili de mizerie, iar primarul face apel la localnici să îi reclame pe aceştia.

UE investeşte în modernizarea a 80 de kilometri de drumuri în judeţ. Care este stadiul celor două mari proiecte

Agenţia de Dezvoltare Regională Vest a prezentat situaţia investiţiilor prioritare din Regiunea Vest depuse ăn cadrul Programului Operaţional regional 2014-2020. Două proiecte care vizează modernizarea a 80 de kilometri de drumuri judeţene vor fi realizate în Hunedoara.

VIDEO Paradoxul „autostrăzii“ spre mormântul lui Arsenie Boca. De ce i-au fost adăugate benzi suplimentare

Modernizarea drumului spre Mănăstirea Prislop a costat peste opt milioane de lei şi s-a derulat în doi ani. Un sector al noii şosele a fost lărgit la trei benzi.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite