Cum fac bani buni doi tineri din „legumele de acasă“. Reţeta unei afaceri lipoveneşti de succes în era internetului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Irina şi Corneliu Hoşliag FOTO Facebook Legume de acasă Târgu Frumos
Irina şi Corneliu Hoşliag FOTO Facebook Legume de acasă Târgu Frumos

Soţii Irina şi Corneliu Hoşliag au decis să investească timp şi bani într-o afacere de familie. Cei doi tineri oferă, săptămânal, coşuri cu legume proaspete sau conservate în casă, pe care le aduc cât mai aproape de clienţi.

Ideea afacerii „Legume de Acasă“ era de multă vreme în mintea celor doi tineri, Irina şi Corneliu Hoşliag, dar abia în anul trecut au început să o pună pe roate. Au decis să valorifice în alt mod legumele produse de familia lor în solariile din Târgu Frumos, o zonă recunoscută pentru prezenţa legumicultorilor lipoveni.

 „Nu ştiam cum vom fi priviţi şi primiţi. La început nu prea aveam curaj să pornim afacerea, dar cu ajutorul părinţilor ne-am mobilizat. În iulie 2017 am făcut primele livrări în Iaşi. Am crescut de la o săptămână la alta“, povesteşte Irina Hoşliag. 

Tânăra spune că nu au pornit afacerea pentru bani, ci pentru că doreau să se apuce să facă ceva. Au câştigat un proiect de 40.000 de euro pentru instalarea tânărului fermier, au amenajat sere mai spaţioase şi mai rezistente pe terenul deţinut de familia lor la Târgu Frumos şi au început să se promoveze în mediul online.

„Am valorificat faptul că am absolvit cursurile Universităţii de Arte şi mi-am pus şi creativitatea mea pentru a promova mai bine produsele. Însă cred că cel mai important este să fii sincer în relaţia cu clienţii. Cea mai bună reclamă este un client mulţumit“, crede tânăra. 

Irina Hoşliag FOTO Facebook Legume de acasă Târgu Frumos

Irina Hoşliag FOTO Facebook Legume de acasă Târgu Frumos

De la prima comandă, câteva sute de ieşeni au ridicat coşurile cu legume produse la Târgu Frumos. Sunt clienţi de toate vîrstele, dar cel mai adesea printre solicitanţi sunt mămici care vor să le ofere celor mici hrană cât mai sănătoasă. 

„Adunăm comenzile şi venim la Iaşi o dată pe săptămână. Stabilim un traseu şi oamenii ştiu unde să vină să ia coşurile. Cea mai mare satisfacţie e când omul ia produsele tale şi apoi îţi scrie că sunt mulţumiţi. Noi nu eram învăţaţi cu astfel de clienţi. Părinţii vindeu marfa angro şi acolo, în piaţa te târguiai la preţ, erai desconsiderat ca legumicultor. Acum, calitatea clienţilor este alta. Îţi este mai mare dragul să-i serveşti“, spune Irina Hoşliag.

Pentru că a fost o toamnă lungă şi caldă, în solariile familiei Hoşliag de la Târgu Frumos au apărut deja spanacul, salata şi ceapa verde: „Anul ăsta ne-am diversificat foarte mult marfa, ca să avem ce pune oamenilor în coşuri, să avem o ofertă variată. Asta ne-am propus de la început, să avem o varietate de legume. Noi nu stropim, nu tratăm legumele, totul e cât mai natural“. Irina spune că faţă de lunile de început, acum există o organizare mult mai bună. „Cred că este nevoie să păstrezi calitatea produselor care ajung la clienţi. Noi nu am început chiar de la zero, am avut noroc de părinţi, ştiam în ce ne băgăm, dar tot am avut nevoie de curaj“, explică tânăra.

Citeşte şi:

Măsuri dure cerute de SIF Moldova din cauza tranzacţiilor suspecte de la o firmă din grupul controlat de omul de afaceri Ştefan Vuza

Soarta unui proiect european eşuat din start. Cum s-au cheltuit 4 milioane de euro pentru o clădire din Iaşi în care bate vântul

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite