Drumul execrabil spre cea mai bogată comună din ţară. Un tronson găurit la tot pasul este pasat sistematic între instituţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O arteră tranzitată zilnic de mii de persoane, unde la orele de vârf se circulă bară la bară, a fost declarată „a nimănui“ de oficialii administraţiei ieşene. Drumul care face legătura din municipiul Iaşi spre comuna Miroslava, considerată cea mai bogată din ţară, nu este inventariat de nicio instituţie publică.

Peste 17.000 de persoane au domiciliul în cea mai bogată comună a ţării, Miroslava din Iaşi, potrivit datelor statistice. Practic, această localitate aflată la graniţa cu municipiul Iaşi, are mai mulţi locuitori decât oraşe precum Târgu Frumos, Podu Iloaie sau Hârlău.

Datorită apropierii de municipiul Iaşi, aici au fost construite complexuri rezidenţiale şi vile de lux. Cu toate acestea, una din puţine căi de acces spre comuna Miroslava arată precum un drum uitat de ţară. Plin de gropi, fără sistem de drenare a apei, fără trotuare şi rigole, tronsonul de intrare dinspre Galata spre Miroslava este un pericol pentru miile de ieşeni care fac naveta zilnic spre Iaşi, unde muncesc sau învaţă. 

Deşi, pe hartă apare ca DJ248A, cei de la Direcţia Judeţeană de Drumuri susţin că cei 3,5 kilometri de la Şoseaua Nicolina spre Miroslava, prin Galata, aparţin de municipiul Iaşi. „Acel tronson este la municipiu, nu apare în inventar la noi. Consiliul Judeţean a făcut în mai multe etape modernizări pe şoseaua Iaşi-Voineşti-Ţibana, dar acea porţiune de drum nu a fost inclusă pentru că nu este la noi. Întrebaţi la Primăria Iaşi de ce nu e refăcut acel drum“, a transmis Sorin Babliuc, şeful Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi, din subordinea Consiliului Judeţean. 

Recent, şefii din Primăria Iaşi au anunţat că vor extinde transportul metropolitan spre Miroslava. Totodată, abia acum s-a menţionat şi intenţia semnării unui parteneriat pentru refacerea drumului-fantomă, însă fără date clare privind costurile şi modul în care vor fi împărţite cheltuielile de refacere. „Vom face un parteneriat pentru repararea tronsonului de drum care a rămas al nimănui, între bornă Miroslava coborâre şi bornă Iaşi urcare, care nu este inventariat nici la noi, nici la dumnealor. O să îl inventariem împreună“, a declarat primarul Mihai Chirica. 

Practic, din cei 3,5 kilometri de drum, aproape o treime are un covor asfaltic, restul e plin de gropi şi denivelări. Mai mult, lipseşte un sistem de drenare a apei, astfel încât atunci când plouă şoseaua se inundă, iar şantierele deschise la zecile de blocuri şi case în zonă aduc pe arteră şuroaie de nămol. 

* Filmare postată de Cătălina Gherasmi pe YouTube în mai 2017. De atunci nu s-a schimbat nimic pe acest drum

Există o singură bandă pe sens, lipseşte iluminatul public, nu sunt amenajate trotuare sau piste de biciclete, ceea ce face creşte riscul în trafic atât pentru pietoni şi biciclişti, cât şi pentru şoferi.

Citeşte şi:
Parc industrial gigantic construit în mediul rural. Cum a ajuns Miroslava cea mai bogată comună din România

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite