Reşiţenii rămân azi fără tramvai din cauza lucrărilor la linia de rulare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O firmă din Mediaş a câştigat licitaţia organizată de autorităţile locale pentru atribuirea serviciului de transport în comun. Noul administrator s-a pus deja pe treabă si face lucrări la linia de rulare, motiv pentru care tramvaiele au fost înlocuite de autobuze.

La începutul lunii iunie, administraţia locală a concesionat serviciul public de transport în comun unei firme din Mediaş, Ro-A-Tir. Acest lucru s-a întâmplat în urma faptului că societatea Prescom a intrat în insolvenţă. În urmă cu câteva săptămâni, administraţia reşiţeană a organizat licitaţia publică pentru atribuirea servicicului, iar din informaţiile primite de la Marius Bălean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Reşiţa, firma din Mediaş este câştigătoare.


Încă din perioada în care administratorul serviciului era unul provizoriu, s-au început lucrări la linia de rulare a tramvaielor. Ionela Covaci, directorul punctului de lucru din Reşiţa, a precizat faptul că în urma demărării lucrărilor s-a constatat că este nevoie de o lucrare mai amplă. „Este în sarcina noastră siguranţa rutieră şi a cetăţenilor şi am luat decizia de a executa mai multe lucrări la linia de rulare a tramvaielor“, a spus Ionela Covaci.


Zona Renk, afectată


Circulaţia tramvaielor este oprită azi din cauza unor astfel de lucrări de reparaţii în zona Renk. Transportul călătorilor va fi asigurat prin suplimentarea numărului de autobuze, care vor circula conform graficelor de transport ale tramvaielor. În ceea ce priveşte investiţia, reprezentantul din Reşiţa spune că banii vin din bugetul firmei şi deocamdată nu se poate vorbi de o sumă fixă, deoarece în viitorul apropiat astfel de lucrări se vor mai face în oraş.


„Lucrarea în sine este una de amploare. Deocamdată nu putem face o evaluare exactă a sumei investite, decât la finalizare“, a mai spus Ionela Covaci. Pentru ca activitatea zilnică a reşiţenilor să nu fie afectată de oprirea circulaţiei tramvaielor, firma a suplimentat autobuzele pentru a se respecta graficul de transport al tramvaielor.
Cu toate că cei mai mulţi reşiţenii spun că tramvaiele ar trebui scoase din uz, lucrările de întreţinere nu-i afectează prea mult. „Eu unul sunt mulţumit de faptul că circulă noile autobuze şi nu mai suntem nevoiţi să mergem în condiţii mizere“, a spus Emanuel Chişu, din Reşiţa.


Lucrări în timpul zilei


În ceea ce priveşte lucrările, acestea se efectuează pe timpul zilei, pentru a nu-i deranja de reşiţeni. „În general, noi lucrăm noaptea, dar am vrut să evităm şi confortul fonic al locatarilor din zona Renk“, a mai adăugat Ionela Covaci, reprezentantul firmei Ro-A- Tir.

În momentul de faţă preţul unui bilet de transport a rămas acelaşi, de 1.5 lei.
Ionela Covaci, Ro-A-Tir Reşiţa

Ce datorii avea Prescom la bugetul de stat


În mai, Gheorghe Marchiş era încă directorul Prescom Reşiţa. Acesta declara la acel moment că datoriile societăţii reşiţene depăşeau cinci milioane de lei, bani ce trebuiau să vină de la Primăria Reşiţa. „Avem de recuperat 5,4 milioane de lei de la Primăria Reşiţa şi alte 1,8 milioane de la asociaţiile de locatari din oraş”, a spus Gheorghe Marchiş, fostul director al societăţii Prescom, aflată în insolvenţă. Acum, servicicul de salubritate şi cel de administrare a cimitirelor a fost concesionat firmei Bratner.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite