Autostrada Craiova-Slatina-Piteşti, din nou pe tapet: contractul se va semna în luna mai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti continuă să se lase aşteptat. Promis pentru luna decembrie a anului trecut, autorităţile centrale încă amână anunţarea numelui acestuia, fapt ce irită autorităţile din judeţele ce vor fi străbătute de viitoarea autostradă de 121 kilometri. Zilele trecute, oficiali din Olt şi Dolj au declarat că semnarea contractului va avea loc până-n vara acestui an.

Prima cale rutieră din ţara noastră ce va fi amenajată cu fonduri private, respectiv autostrada Craiova-Slatina-Piteşti, va avea o lungime de 121,8 kilometri şi va număra patru benzi de circulaţie, câte două pentru fiecare sens de mers. Contractul de concesiune va fi semnat în luna mai a.c., a declarat, zilele trecute, la Craiova, primarul acestui oraş. Contractul în cauză este unul diferit de cele de până acum deoarece cuprinde proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii menţionate care va traversa judeţele Argeş, Dolj şi Olt.

“Proiectul pentru autostradă trebuia semnat în luna martie, dar termenul a fost prelungit pentru luna mai deoarece FNI a impus să se termine întâi toate procedurile pentru autostrada Comarnic - Braşov şi abia apoi să se poată semna contractul pentru Craiova - (Slatina, n.a.) - Piteşti. Am primit asigurări de la domnul ministru Şova că în luna mai se semnează (contractul)“, a  declarat Lia Olguţa Vasilescu, edilul Craiovei.

Senatorul de Olt, Darius Vâlcov, a confirmat şi el că respectivul contract nu a fost încă semnat pentru că autorităţile române au vrut să calculeze dacă acesta nu ar afecta tehnic gradul de îndatorare a ţării. "Încă se aşteaptă anumite avize de la organismele internaţionale. Până nu avem undă verde nu putem merge mai departe cu demersurile”, a spus Vâlcov într-o conferinţă de presă.

Autostrada va trece prin nordul municipiului Slatina, respectiv la aproape 12 kilometri de capitala Oltului. Lungimea exactă a noii autostrăzi va fi de 121,18 kilometri, valoarea ei ridicându-se la 1,5 miliarde euro. Constructorul îşi va recupera investiţia din taxa de intrare pe şoseaua de mare viteză, taxa de traversare fiind estimată la 5 euto/autovehicul. În urmă cu exact un an, autorităţile române dădeau cert faptul că lucrările vor demara în acest an astfel încât să fie terminate până la finele anului 2016. Dat fiind că aceleaşi autorităţi, prin vocea ministrului Şova şi a multor altor miniştri - inclusiv a premierului Ponta, nu şi-au respectat promisiunea iniţială de a anunţa câştigătorul licitaţiei în decembrie 2013, este de aşteptat ca finalizarea autostrăzii să aibă loc, în cel mai bun caz, undeva în cursul anului 2017.

Distanţa Craiova-Piteşti, parcursă într-o oră şi jumătate

Noua cale rutieră va face ca distanţa dintre Craiova şi Piteşti, de 120 kilometri, să poată fi parcursă în maximum o oră şi jumătate. Traseul Autostrăzii Craiova – Slatina - Piteşti (numit, uneori, şi “Drum Expres”) se va desprinde (km 0+000) din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (DN 65F km 4+000), unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier până la limita judeţului Dolj/Olt km 17+700. În judeţul Olt, lungimea traseului este de la km. 17+700 până la limita judeţului Olt/Argeş km. 89+300, respectiv ar urma să treacă pe la aproximativ 12 kilometri nord de municipiul Slatina. De la km 89+300 Drumul Expres / Autostrada se desfăşoară pe teritoriul judeţului Argeş, după care se racordează la Autostrada A1 Bucuresti - Piteşti la km. 121+185.

Concesionarul care va câştiga concursul de proiecte va fi obligat să obţină finanţarea pentru construcţia şoselei şi să-şi recupereze banii doar din taxa de autostradă, vehiculată de autorităţi la aproximativ 5 euro/autovehicul. Câştigătorul licitaţiei îşi va asuma proiectarea, construcţia şi întreţinere autostrăzii pe o perioadă de maximum 30 de ani, lucrările fiind estimate a dura circa 24 de luni. Dacă va fi de succes, proiectul va da naştere unui precedent şi ar putea duce la mai multe construcţii în acest regim pe teritoriul României. Semnarea contractului până în vară ar permite demararea lucrărilor chiar în cursul acestui an.

În termenul legal impus de autorităţile române au depus oferte în acest sems un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, precum şi alte câteva asocieri străine: Obrascon Huarte Lain - OHL ZS (Spania), China Communications Construction Company - Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) - Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) - Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini (Italia).
 

Vă mai recomandăm, din acelaşi ciclu:

Câştigătorul autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti se lasă aşteptat

Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti are cinci “peţitori”

Lucrările la autostrada Craiova – Slatina – Piteşti ar putea începe anul viitor

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite