FOTO Un Ford Mercury Monarch fabricat în 1979 face furori pe străzile Timişoarei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşina unică în România aparţine unui colecţionar timişorean
Maşina unică în România aparţine unui colecţionar timişorean

Una dintre cele mai frumoase maşini de epocă de pe străzile Timişoarei este un Ford Mercury Monarch de culoare roşie.

Maşina americană Ford Mercury Monarch, fabricată în 1979, aparţine timişoreanului Vlad Capotescu. Proprietarul spune că este unicat în România.

“Acest model nu se mai găseşte la noi în ţară. Sunt trei <fraţi gemeni>: Mercury Monarch, Ford Granada American şi Lincoln Versailles. Mai există sora geamănă, Ford Granada American din ’78, undeva în Bucuresti. 1980 este ultimul an de fabricatie al modelului Mercury Monarch”, a declarat Vlad Capotescu.

Timişoreanul a achiziţionat maşina în 2009. Iniţial a aparţinut unui fost colonel NATO din Germania. “Când am luat-o era doar revopsită, restul totul era original. Investiţia mea trece de 12.000 euro în maşină”, a mai spus Capotescu.

Mercury Monarch are un motor de 5.000 cmc, 135 CP pe benzină. Maşina a fost asamblată la fabrica Ford Werke Koln AG, în Germania, făcând parte din cele câteva unităţi comandate de fabrică cu modificări pentru Europa (unele forumuri spun 50, altele 150 unităţi  sedan cu patru uşi).

Ford Mercury la Timişoara

“Este cel mai bun antidot impotriva stresului cotidian. După opt-nouă ore de lucru intelectual, o plimbare şi sunetul motorului V8 te face să uiţi de orice. Şi dacă mai pui şi ABBA la casetofon… Maşina merge ca nouă. Sunetul motorului V8 este unic. Eu o întreţin ca pe un membru al familiei”, afirmă Vlad Capotescu

Toate maşinile Mercury Monarch au fost livrate în dotarea de top: Ghia cu aer condiţionat automat, închidere centralizată, jante din aliaj, ceas, radio, centuri faţă/spate, tapiserie piele/catifea, sistem audio dolby etc.

Ford Mercury la Timişoara

Maşina timişoreanului are 19.900 kilometri reali, peste 24 de ani a stat în conservare în garaj acoperit şi încălzit în Germania. 

Proprietarul susţine că motorului îi plac drumurile lungi. Până la Belgrad a consumat 16,5 litri/100 kilometri, pâna la Cluj 17 litri/100 kilometri iar în oras cam 20 litri/100 kilometru. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite