Corp ceresc neobişnuit, observat în judeţul Vaslui. Poză fabuloasă făcută la Observatorul Astronomic Bârlad

Fotografia realizata la Observatorul Barlad FOTO Astroclub Perseus

Recent, echipa Observatorului din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” Bârlad şi membrii Astroclubului „Peseus” Bârlad au reuşit să surprindă o imagine mai puţin obişnuită.

O cometă, ce iniţial a fost un asteroid, a devenit subiect incitant de studiu pentru astronomi. Iniţial, acest obiect a fost un asteroid cu numele 2013 UQ4. Ulterior, specialiştii au descoperit că s-a transformat într-o cometă C/2013 UQ4 (Catalina). Corpul ceresc a fost observat şi fotografiat la Bârlad.

Muzeograful Ciprian Vîntdevară, coordonatorul Observatorului şi Planetariului Bârlad, a explicat, pentru „Adevărul”, care este povestea asteroidului: „Descoperirea a fost făcută pe 23 octombrie 2013, la Observatorul Astronomic din <Catalina Sky Survey> din Arizona, SUA. Astronomii au constatat că asteroidul studiat de ei s-a transformat într-o cometă, fenomen mai puţin obişnuit, dar nu ieşit din comun. Se pare că un anumit tip de asteroizi ce conţin foarte multă gheaţă şi gaze, pot să devină comete în momentul când aceştia  se apropie de Soare".

Acest obiect va deveni destul de strălucitor şi va fi vizibil chiar şi vizual prin telescoape modeste la finalul lunii iunie şi începutul lunii iulie 2014.

Citeşte şi:

Spectaculoasa cometă ISON, observată de specialiştii de la Observatorul Astronomic din Bârlad

VIDEO Specialiştii de la Observatorul Astronomic din Bârlad au reuşit să fotografieze, în premieră, o cometă care nu va mai trece niciodată pe lângă soare

FOTO Noua generaţie de absolvenţi ai Şcolii de vară de astronomie, Bârlad