Afişarea la avizier şi detalierea explicită a cheltuielilor din partea administratorului şi preşedintelui sunt obligaţii

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Informarea, afişarea la avizier a informaţiilor financiare şi explicarea cheltuielilor din lista de întreţinere nu reprezintă o facultate, ci o obligaţie din partea administratorului şi a preşedintelui.

Includerea preşedintelui asociaţiei într-o astfel de poveste este greşită, în condiţiile în care de cele mai multe ori implicarea acestuia este limitată şi în condiţiile în care gestionarul fondurilor şi responsabilul cu întocmirea listelor lunare de plată este administratorul.

Am atras atenţia încă din faza de dezbateri (şi am şi scris) că în practică, efectul va fi zero, proprietarii nefiind informaţi la avizier sau prin alt mijloc de modul de întocmire, de situatia încasărilor şi plăţilor etc. Am văzut în continuare la blocuri liste de întreţinere în pix, am văzut în continuare opacitate şi lipsă de transparenţă şi mai grav am sesizat o indiferenţă a celor ce trebuie să pună în aplicare prevederile legale şi aici fac trimitere la administratorii care nu îşi schimbă proastele obiceiuri.

Este greu de crezut că într-o asociaţie în care administratorul nu ştie că Legea 230/2007 guvernează modul de desfăşurare a activităţii în asociaţiile de proprietari şi face încă trimitere la H.G. 400/2003 (de pe vreamea când a făcut cursul), acolo unde lista de plată are trei coloane mari şi late, acolo unde “gaşca” face legea, acolo unde interesul personal primează sau acolo unde dacă pui o întrebare se prea poate să primeşti câteva înjurături, această transparenţă dorită se va lăsa mult aşteptată iar rezultatul direct resimţit de proprietari la ora actuală este zero.   

După modelul: „Şi ce o să-mi facă!” totul este ca în urmă cu un an, zece ani etc. Partea bună a acestor modificări este aceea că arată proprietarilor că se poate şi altfel pe de o parte iar pe de altă parte s-au creat mijloace mai facile de a obţine obligarea asociaţiei în a se conforma (pe calea unei acţiuni în faţa instanţelor de judecată).

Readuc aminte obligaţiile impuse prin ultimele modificări legislative:

- Asociaţia de proprietari, prin grija preşedintelui asociaţiei, va afişa lunar, la vedere, lângă lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va conţine şi va arăta explicit toate costurile şi sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul şi de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari.

- La solicitarea scrisă a proprietarului, preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietari au obligaţia să elibereze în scris o adeverinţă prin care să prezinte situaţia cheltuielilor privind întreţinerea, defalcate pe datoria de bază şi penalităţi, precum şi modalitatea de calcul al penalităţilor.

Informarea trimestrială, în scris sau prin poşta electronică, a proprietarilor, membrii asociaţiei de proprietari, cu privire la situaţia financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari, sub semnătura proprie şi contrasemnată de preşedintele şi de cenzorul asociaţiei de proprietari.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite