Lucrările la Magistrala 5 de metrou din Capitală se intensifică. Cârtiţa Sfânta Filofteia a început să sape

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Acum, două „cârtiţe“ japoneze lucrează în burta Capitalei pentru a termina magistrala 5 de metrou. FOTO Marian Iliescu
Acum, două „cârtiţe“ japoneze lucrează în burta Capitalei pentru a termina magistrala 5 de metrou. FOTO Marian Iliescu

Lucrările la Magistrala 5 de metrou din Bucureşti se intensifică prin intrarea în funcţiune a celui de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TMB), dinspre staţia Academia Militară către Orizont, pe firul doi.

După ce, pe 8 noiembrie, utilajul Sfânta Varvara ajunsese la prima staţie de pe traseu – Orizont, astăzi, 21 octombrie, cea de-a doua „cârtiţă“, Sfânta Filofteia, a început execuţia tunelului dintre staţia Academia Militară către Orizont, pe firul doi.

„Este foarte important ca aceste lucrări să continue într-un ritm susţinut, cum s-a întâmplat în ultima perioadă. Vom monitoriza cu atenţie acest lucru pentru a ne asigura că antreprenorii vor respecta termenele. Pe măsură ce lucrările vor avansa, vom încerca să redăm  bucureştenilor traficul la suprafaţă“, a declarat Ramona Mănescu, Ministrul Transporturilor.

Utilajul care a ajuns la staţia Orizont în urmă cu două săptămâni este în curs de a fi transferat în capătul opus al staţiei, după care va începe execuţia tunelului către următoarea staţie, Favorit. Potrivit estimărilor, în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Când va fi finalizat, tronsonul Eroilor – Drumul Taberei va numără nouă staţii pe o distanţă de şase kilometri şi va înregistra, după cum preconizează Ministerul Transporturilor, un trafic de circa 300.000 de oameni pe zi. Actuala reţea de metrou din Capitală, cu 51 de staţii, este tranzitată zilnic de aproximativ 600.000 de călători.

Reporterii „Adevărul“ au coborât în burta Capitalei pentru a vedea cum înaintează „cârtiţa“ Sfânta Varvara, o maşinărie de 240 de tone care sapă, toarnă şi montează un tunel de jumătate de kilometru în 30 de zile, manevrată de doar opt oameni care lucrează în ture, 24 de ore din 24.

Metroul din Drumul Taberei, visul unui cartier

Lucrările la tronsonul de metrou Drumul Taberei  – Eroilor, Magistrala 5, au început efectiv în noiembrie 2011. Acesta ar trebui să fie finalizat în al doilea semetru din 2016. Tronsonul ce va lega Drumul Taberei de centrul Capitalei va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra zece staţii, iar costurile lucrărilor se ridică la aproximativ 260 milioane de euro, având ca sursă de finanţare un credit exern BEI (Banca Europeană de Investiţii) şi bugetul de stat. Potrivit planurilor Metrorex de extindere a reţelei de transport subteran, în 2030, în Bucureşti ar trebui să existe şapte magistrale şi aproape 100 de staţii de metrou.

Pe aceeaşi temă:

VIDEO Cum lucrează „cârtiţa“ japoneză din burta Capitalei. Radiografia utilajelor de ultimă oră care vor lega Drumul Taberei de centrul oraşului

Ponta: Metroul va trece la Municipiu, aşa cum este în toate ţările din Europa

Legea Descentralizării finalizează trecerea metroului la Capitală. Ce schimbări vor fi şi de când vor intra în vigoare

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite