Mândria CFR-ului - cinci vagoane de peste un milion de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Bijuteriile de pe şină“ circulă în prezent spre Budapesta, Viena, şi Munchen.Reprezentanţii Căilor Ferate Române au introdus în circulaţie, încă de anul trecut, cinci vagoane noi cu dotări ultra-moderne. Cei care călătoresc destul de des cu trenul şi pe distanţe mai mari sunt şi cei care apelează la aceste vagoane-cuşetă cu mai multe dotări.

Aici, călătorii pretenţioşi au parte atât de confort, cât şi de siguranţă. Fiecare compartiment al vagoanelor este frumos amenajat şi dotat cu baie proprie, iar uşile cabinelor sunt prevăzute cu trei încuietori. „Din punct de vedere al dotărilor, vagoanele respectă normele europene şi sunt printre cele mai moderne care circulă prin Europa“, a spus Bogdan Năstăsescu, director CFR Gevaro.

Astfel, fiecare cabină are duşuri, toalete ecologice, uscătoare de păr sau prize speciale. De asemenea, atât cabinele cât şi culoarele sunt dotate cu senzori de fum cu avertizare sonoră şi optică, dar şi camere de filmat, toate pentru siguranţa călătorului.



Dacă adormi te trezeşte alarma trenului

Multor călători obosiţi, care au adormit în tren, li s-a întâmplat să uite să se trezească. Dacă până acum se întâmpla ca alarma să o dea însoţitorul de vagon, în trenul de lux, fiecare călător îşi poate seta digital alarma pentru deşteptare la ora dorită, prin intermediul dotării speciale a vagonului. De asemenea, paturile pot fi acţionate electric pentru a fi ridicate sau coborâte, în funcţie de preferinţele călătorilor şi astfel, devine ori cabină de zi cu canapele, ori se transformă în cabină de noapte, cu paturi.

„Fiecare compartiment are un buton prin care călătorul îl poate chema pe însoţitorul de vagon. Acesta este şi cel care le aduce călătorilor mâncare sau apa“, a adăugat Mirabela Moga, reprezentanta biroului de presă CFR Gevaro.

image



1.200.000 de euro vagonul

Cele cinci vagoane moderne sunt făcute la Arad, iar fiecare costă câte 1.200.000 de euro. CFR Gevaro are în plan ca până la sfârşitul anului 2012 să mai ia încă 15 astfel de vagoane. „Cert este că puţine ţări deţin astfel de vagoane. Din câte ştiu, mai circulă unele asemănătoare pe ruta Munchen-Paris şi Sankt Petersburg-Nisa.

Cei care străbat o distanţă mai mare sunt foarte încântaţi de dotări şi de cum arată şi aleg să călătorească cu această variantă pe care o mai considerăm şi o alternativă la avion“, mai spune Bogdan Năstăsescu. Acestea circulă momentan pe rute precum Bucureşti Nord-Budapesta, Bucureşti- Viena, Bucureşti- Arad şi, sezonier, vor circula şi pe ruta Bucureşti-Munchen.

image



29 de euro până la Budapesta

Pentru confort şi siguranţă călătorii ar plăti oricât. Cu toate acestea, preţurile pentru o călătorie într-un vagon modern nu sunt deloc exagerate. Astfel, pentru Bucureşti-Budapesta, doar dus, un călător trebuie să plătească începând de la 29 de euro pentru vagonul cuşetă, până la 54 de euro pentru vagonul de dormit. De asemenea, pentru o călătorie pe ruta Bucureşti-Munchen, dus-întors, preţul porneşte de la 707 lei.

image
image

Acesta creşte însă în funcţie de cerinţele turistului, de locuri sau de câte persoane vor să stea în cabină. Cum preţurile nu sunt foarte mari, foarte mulţi călători care nu suportă mersul cu avionul, preferă să ajungă la destinaţie cu trenul. Aşa că alternativa este şi iefină şi în condiţii de lux.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite