Robotizarea administratorului de bloc

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modul de lucru şi contactul interpersonal dispar încetul cu încetul, fiind înlocuite de un monitor şi o voce robotizată, ce au penetrat şi activitatea din cadrul asociaţiilor de proprietari.

Acei administratori care erau de neclintit, au devenit de ceva vreme o amintire, iar acum şi cei care s-au adaptat cerinţelor pieţei sunt pe cale de dispariţie, fiind depăşiţi de tehnologia online sau trebuind să recurgă şi să se adapteze urgent la această tehnologie. Dinamica legislativă, fiscalitatea excesivă şi birocraţia şi-au spus şi ele cuvântul la dispariţia administratorilor care realizau listele din pix iar suma de plată era lipsită de orice fel de explicaţie.

Era tehnologiei a dus la apariţia unor servicii din partea societăţilor specializate care presupun lipsa oricărui contact personal, în condiţiile în care încasările şi plăţile sunt realizate online, întocmirea situaţiilor financiar-contabile sunt realizate în programe specializate, desfăşurătorul costurilor sunt remise pe mail astfel încât fiecare proprietar ştie exact suma de plată şi din ce se compune, iar intervenţiile în caz de avarie sunt realizate de terţi specializaţi, astfel încât timpul de reacţie s-a micşorat, iar preţurile sunt competitive.

Toate aceste servicii puse la dispoziţie au dus şi duc încet dar sigur la dispariţia administratorului de bloc clasic, care din păcate a pierdut pe mâna lui, nefiind deschis la nou şi încercând a păstra, de multe ori, anumite avantaje.

Generaţia tânără nu numai că nu are răbdare, dar este prinsă în jungla supravieţuirii de la o lună la alta, fapt care a dus la o presiune asupra administratorilor pentru transparenţă, informatizare, deschidere.

Suntem oare pregătiţi pentru o astfel de administrare?

Se conturează în mod clar două direcţii: pe zona rezidenţială au fost acceptate şi implementate astfel de servicii, existând o mai mare deschidere spre ceea ce reprezintă mediul online. Zona blocurilor clasice începe să fie penetrată de astfel de servicii, însă implementarea este greoaie datorită reticenţei şi obişnuinţei proprietarilor cu administratorul care administrează de 25 de ani blocul.

Oraşele mari au prins „gustul” administrarii online ceva mai repede faţă de oraşele mai mici care rămân puternic ancorate în relaţia interumană dintre proprietar şi administrator.

Categoric fiecare din cele două situaţii au avantaje şi dezavantaje, iar materialul de faţă nu aprobă sau dezaprobă unul din modurile de administrare, proprietarii fiind cei care decid ce şi cum este mai bine pentru comunitatea din care fac parte.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite