Scandal în Bucureşti după închiderea unui şantier care a durat trei ani: „N-avem unde să parcăm maşinile!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce Şoseaua Iancului a fost reabilitată şi modernizată în mare parte, zeci de oameni care locuiesc în această zonă se plâng că au rămas fără locuri de parcare. Explicaţia, susţin reprezententanţii Primăriei Capitalei, este zgârcenia şi obiceiurile greşite pe care le au cei care locuiesc aici.

De patru zile, tramvaiele 36 şi 46 au început din nou să circule pe şoseaua Iancului, după trei ani în care în această zonă Primăria Capitalei a lucrat la modernizarea şi reabilitarea căii de rulare a tramvaielor, dar şi la trotuarele şi partea carosabilă de aici. Deşi toţi ar fi trebuit să se bucure că lucrările s-au încheiat în sfârşit, oamenii au decis ca în weekend să iasă în stradă şi să îţi strige nemulţumirile.

Nu au locuri de parcare

Concret, susţin manifestanţii, printre ofurile pe care le au se numără şi faptul că în această zonă nu au mai fost amenajate locuri de parcare şi acum sunt nevoiţi să îşi parcheze maşinile la mare distanţă de blocurile în care locuiesc. Până acum, bucureştenii din această zonă îşi parcau maşinile de-a lungul şinei de tramvai, lucru care îi deranja pe alţii, inclusiv pe cei care executau lucrările în zonă.

image

„Aşa este, a fost un protest în stradă duminică pentru că după ce s-au încheiat lucrările nu mai avem unde să punem maşinile. Înainte parcau vertical pe marginea străzii şi încăpeau mai multe maşini, parcau şi pe linia de tramvai că se lucra. Acum toţi trebuie să parcheze orizontal şi încap mult mai puţine maşini. Asta e, n-avem ce să facem“, spune un bărbat care locuieşte în zona Iancului. De asemenea, acesta susţine că manifestanţii au ieşit în stradă pentru că în unele locuri lucrările lasă de dorit şi asfaltul s-ar fi crăpat imediat după ce a fost turnat.

Primăria răspunde

Deranjaţi de scandalul iscat în jurul redeschiderii circulaţiei tramvaielor pe şoseaua Iancului, reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti au explicat, pentru „Adevărul“, ce se întâmplă de fapt în această zonă şi de ce au ieşit zeci de bucureşteni să protesteze în stradă. Concret, spun aceştia, pe porţiunea de drum cuprinsă în Iancului ş Pantelimon au fost întodeauna restricţii în ceea ce priveşte oprirea şi staţionarea autoturismelor, iar acum, odată cu reabilitarea drumului, indicatoarele au fost repuse.

„Aici au fost mereu restricţii de staţionare şi oprire şi acum au fost remontate indicatoarele. În proiect a fost prevăzut iniţial ca autobuzele să circule pe calea de rulare a tramvaielor. Aşa fusese gândit şi Bulevardul Aerogării, dar în cele din urmă a rămas ca înainte pe Iancului“, explică Alexandru Ichim, reprezentantul Primăriei Capitalei.

De asemenea, susţine acesta, motivul care i-a făcut pe bucureşteni ă-şi strige nemulţumirile în stradă este dat, în special, de lipsa locurilor de parcare din această zonă. „Şoseaua aici, la Iancului, nu este suficient de lată pentru a face şi locuri de parcare. Dacă s-ar fi întâmplat asta prima bandă de circulaţie ar fi fost ocupată de maşini. Ce trebuie să ştiţi este că la începutul proiectului era prevăzută construirea a trei parcări supraterane pe spaţiul verde dintre blocuri“, mai precizează Alexandru Ichim.

Deşi proiectul de aici a ajuns aproape de final, parcările nu au fost construite şi nici nu vor mai apărea vreodată. Motivul, spun reprezentanţii municipalităţii, este unul cât se poate de simplu: cei care locuiesc în această zonă vor locuri de parcare gratuite, pentru care să nu plătească nicio taxă.

image

„Este foarte simplu, pentru aceste parcări ai nevoie de acordul vecinilor şi aici nu şi l-au dat. Ei vor să aibă locuri de parcare, dar acestea să fie date cu titlul de gratuit, ori acest lucru pur şi simplu nu se poate. Din 2012 a început această discuţie între Primăriei şi cei din zonă. La început au fost încântaţi, dar când au auzit că trebuie să plătească pentru locul de parcare n-au mai fost de acord“, încheie reprezentantul Primăriei Capitalei.

Bucureştiul, sufocat de maşini

În acest moment, în Bucureşti circulă peste 1, 5 milioane de maşini, iar traficul rutier este de-a dreptul sufocat de numărul tot mai mare al autoturismelor. În aceste condiţii, oamenii se plâng din ce în ce mai des de lipsa locurilor de parcare şi rar se întâmpla ca prima bandă de circulaţie a arterelor din Capitală să nu fie ocupată de maşini. Până spre sfârşitul anului trecut, maşinile care nu erau parcate regulamentar puteau fi ridicate de hingheri, însă autorităţile au ajuns la concluzia că nu este corect să ridice maşinile în condiţiile în care nu sunt suficiente locuri de parcare. Acum, şoferii care îşi lasă maşinile parcate pe unde vor se aleg, în cel mai rău caz, cu amendă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite