Bucureştiul va avea noi benzi unice pentru autobuze INFOGRAFIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ar putea exista noi benzi pentru autobuze FOTO David Muntean
Ar putea exista noi benzi pentru autobuze FOTO David Muntean

Noi benzi destinate mijloacelor de transport vor fi amenajate în Bucureşti. Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat joi că instituirea unor noi benzi unice pentru mijloacele de transport în comun va începe în prima parte a lunii iunie.

„Mai aproape de debutul proiectului benzi unice. În prima parte a lunii iunie va demara pilotul în zona: şoseaua Bucureşti Ploieşti de la intersecţia cu str. Elena Văcărescu — Piaţa Presei Libere — B-dul Kiseleff — Mareşal Prezan — Calea Dorobanţilor (între Piaţa Dorobanţilor şi Piaţa Lahovary) — George Enescu — Magheru — Piaţa Romană. În partea a doua a lunii iunie vom inaugura şi proiectul pentru fluidizarea traficului în zona Colentina. Linia tramvaiului 21 va fi protejată de gard, ca linia 41, pentru ca maşinile mici să nu mai intre pe linia de tramvai, blocând circulaţia. Cale proprie pe tot traseul: terminal Sf. Gheorghe — Calea Moşilor — Obor — şos. Colentina — Terminal Colentina", a scris Firea pe Facebook. 

Regia Autonomă de Transport Bucureşti a propus încă din august 2016 Primăriei Generale a Capitalei demararea unui proiect pilot de amenajare a 20,5 kilometri de benzi rutiere, destinate exclusiv transportului public de persoane, pe 12 artere importante din nordul, centrul şi vestul Capitalei. Astfel, RATB susţine crearea unor tronsoane unice pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti, şoseaua Kiseleff, bulevardul Lascăr Catargiu, bulevardul Gheorghe Magheru, bulevardul Nicolae Bălcescu, bulevardul Unirii, bulevardul Decebal, Splaiul Independenţei, bulevardul Dimitrie Cantemir, bulevardul Tineretului, Calea Văcăreştilor şi bulevardul Iuliu Maniu. 

„Având în vedere avantajele instituirii benzilor dedicate transportului public şi anume îmbunătăţirea siguranţei în circulaţie a mijloacelor de transport, optimizarea exploatării acestora, reducerea consumului de combustibil, scurtarea duratei cursei între zonele de interes, creşterea confortului oferit şi nu în ultimul rând diminuarea poluării, care au ca scop îmbunătăţirea calităţii serviciilor de transport public prin creşterea gradului de atractivitate al acestuia, RATB a propus autorităţilor locale delimitarea acestor tronsoane de circulaţie, în lungime totală de 20,5 kilometri", se arată într-un comunicat al Regiei.

   

image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite