articolul anterior articolul urmator

Centrul Bucureştiului, paralizat cu taxe şi bune intenţii

18
13 Feb 2018 19:42:34
Autor: Valentin Bolocan
Specialiştii susţin că o ristrecţionare a traficului în centrul Capitalei va sufoca trasportul în comun
Specialiştii susţin că o ristrecţionare a traficului în centrul Capitalei va sufoca trasportul în comun

18 Comentarii

Aurel Paun
13.02.2018, 21:59:46

In marile orase s-au luat masuri de descongestionare a taficului, in centrul orasului, de zeci de ani, iar idiotii nostri de la Primarie abia acum se "screm" sa faca ceva in centrul Bucurestiului. Era atat de greu sa mergi in cateva orase occidentale, sa vezi ce masuri s-au luat acolo si sa vii in Bucuresti si sa aplici, la alegere, masurile cele mai potrivite, idiotilor? La noi, ca la nimeni, totul este "original", de la democratia originala, implementata de comunistul Iliescu pana la continutul oricarei legi. De aceea am ajuns unde am ajuns, numai unde trebuie nu am ajuns. Sa vedem ce va face madam Firea, ca prostii a facut destule.

-1 (3 voturi)
Iris IRIS
14.02.2018, 03:42:42

Bravo Primaria Bucurestiului - mai se diminueaza numarul cazurilor de obezitate.

0 (2 voturi)
Sorin Ionascu
13.02.2018, 22:55:50

In alte tari s-au luat masuri de bun simt si acolo s-a compensat limitarea deplasarilor cu masina personala printr-un transport in comun foarte bine pus la punct. In Bucuresti nici acum transportul in comun nu face fata in mod corespunzator cererii, dar daca aceasta ar creste pentru a deservi zona centrala, ar fi blocat complet. In plus, traficul din centru s-ar devia pe cai ocolitoare, care ar fi si ele supraaglomerate. O mare diferenta e ca in alte tari se interzice accesul autoturismelor de peste 20 de ani, in Bucuresti vor sa il interzica pentru masini mai vechi de 2-3 ani, adica peste 80%, si fara a face discriminare intre diesel si benzina sau cilindree/putere a motorului. O masina pe benzina de 10-12 ani, bine intretinuta, cu motor de 1,1-1,3l polueaza mai putin decat un diesel de 1-2 ani si 3, 4 sau 5l. Primarita va face, cel mai probabil, unele din cele mai proaste alegeri, apoi va vedea ca iese un dezastru si va incerca sa le "carpeasca", stricand si mai rau, daca se poate. Dar cel mai distractiv e ca ar trebui sa-si schimbe masinile sau sa renunte la ele si parlamentarii, guvernantii si clica lor, ca multi si-au luat "tancuri" SH.

+3 (3 voturi)
QQQQ Aaaa
14.02.2018, 09:15:28

as lua o pe taranca asta nenorocita si as tara o pe centura sa vada in ce conditii se poate ocoli bucurestiul. aceasta taratura tupeista votata de decerebratii din bucuresti se p sa pe noi cu nesimtire in fiecare zi.

0 (4 voturi)
VALERIU GHIMPU
14.02.2018, 09:38:50

Buna ziua! Adevarul este ca in toate tarile civilizate exista si o mega-infrastructura foarte bine pusa la punct: cat mai multe pasaje rutiere subterane si supraterane care strabat foarte multe zone din orase, chiar sub centru. In Amsterdam, Praga, Bruxelles exista pasaje rutiere subterane foarte lungi (cum e la noi la Unirii, Obor, etc.) dar si cu ramificatii (v. zona Piata Presei Libere - pasajul subterane) care strabat zone centrale dar si semi-centrale, apoi pasaje supra-terane (cum sunt pasajele Grant, Basarab si Vacaresti), sunt foarte multe facilitati, se circula si pe 3-4 paliere (etaje) adica foarte multe strazi, bretele suprapuse dar si in subteran pe cate 2-3 nivele. Sa-i aducem pe chinezi, japonezi sa ne construiasca asa ceva! Apoi: Cand vor fi achizitionate celebrele autobuze (500), troleibuze (100), tramvaie (100) si moderniza intregul parc RATB - asa cum ne-a amagit D-na Gabriela Firea in campania electorala ? Sunt utopii, promisiuni sa castige voturi sau vor deveni realitate ? In ce secol ? Deja au trecut 18 luni de cand este in functie si nu s-a concretizat nimic din ceea ce a promis pentru bucuresteni, decat foarte putin in domeniul spitalicesc (pe ici pe colo...). Dar cu o floare nu se face primavara. Astra Arad ne poate livra tramvaie, Fabricile de autobuze ca Eurodiamond ne pot livra autobuze (de 12 m - a spus ca vrea 300 autobuze de 12 m - sa le ia de la producatorii nostri), restul din alte parti. Dar macar sa faca ceva. Transportul in comun este la pamant. Timpii de asteptare prin statii cresc considerabil intinzandu-ne nervii la maxim (pe ploaie, vijelie, calduri insuportabile, etc stam prin statii). Este bataie de joc Bucurestiul actual. In plus trebuie sistem integrat de management al traficului RATB (cum e la metrou) cu panouri electronice care sa ne anunte cand vin mijloacele RATB in statii (de exemplu 168-Valea Oltului-5 min sau ora HH:05:00, Tramv.25-Gara Progresul-10min). Toate daca au monitorizare GPS se poate sti pe unde se afla (vedeti aplicatia pt android Movit). E adevarat ca nu se pot face prognoze precise, dar daca sa zicem 668-Valea Oltului-4min --- este in trafic este stop, acel 4min HH:10:00 se va transforma in 5min sau H:11:00 , dupa ce trece de stop si vine mai repede informatia poate varia din nou la 4 sau 3 minute, etc.) Sau daca intervine ceva neprevazut pe traseu (accident, miting spontan, avarie, deviere de traseu, etc.) in dreptul masinii sa zicem 168 va scrie imediat - "Traseu deviat temporar prin Str A,B datorita unui eveniment in zona X sau Y" si atunci noi care asteptam in statii STIM ce avem de facut, sa NU mai asteptam ca prostii in statii fara sa stim cand si de ce intarzie masinile! Acest sistem este introdus in toate tarile Europei (Germania, Belgia, Olanda, Luxemburg, Polonia, Tarile Nordice, etc.) dar si la noi in tara la (Brasov, Timisoara, Ploiesti pe anumite trasee). Dar in Bucuresti cand ? Daca Brasovul are un asemenea sistem integrat de management al traficului de transport in comun RATBV - atunci Brasovul sau Timisoara sa fie Capitala Romaniei si nu Bucurestiul care este inca in comuna primitiva ! Eram in statia Gara Brasov si asteptam masina care nu mai venea - noroc ca am vazut pe panou: "Circulatia masinilor1,2,4 este intrerupta intre orele 10:12:00 datorita unui campionat de maraton!" Citind anuntul de pe panoul electronic, stiind ca nu circula, am plecat imediat din statie pe jos pana in centru, dar este bine ca AM AFLAT, ca AM FOST ANUNTAT. Daca acest lucru ar fi fost spontan in Bucuresti, nimeni nu stia nimic, stateam ca prostii in statii si doar CINE AVEA INSPIRATIE (al 6-lea simt) suna la 021-9391 numar public- Informatii RATB si afla de acolo despre ce este vorba. De aceea transportul in Bucuresti este o batjocura pentru care PLATIM ca prostii bilete si abonamente. De ce nu se acceseaza fondurile europene pentru dezvoltare dar si sponsorizari, publicitate ca lumea ? In toate tarile civilizate mai toate statiile si mijloacele de transport in comun sunt invveselite de foarte multe afise publicitare, de reclame dinamice, statice, luminoase, etc. - prin tramvaie, autobuze cate 20-30 afise publicitare (restaurante, magazine de bijuterii, cazinouri, hoteluri, companii aeriene, companii telecomunicatii, firme computere, clinici, suplimente alimentare, magazine articole sportive, etc.) La noi factorul publicitate este foarte slab. Exista, dar este foarte slab. Apoi s-ar putea face bani din amenzi (pe gunoaie aruncate aiurea, amendati cei ce scuipa pe jos, etc.) Apoi o alta administrare a Bucurestiului (in loc sa existe 7 aparate administrative PMB + 6 primarii de sectoare, mai bine Bucurestiul ar fi impartit pe districte (ca in Londra, Viena, Paris) si ar exista doar un sungur aparat administrativ - PMB-ul. Dar in schimb Primaria Capitalei vrea 19-22 firme - companii controlate de PMB- companii deja infiintate - bani pentru companii, bani pentru angajatii acelor 19-22 companii. Mai bine era ca inainte Bucurestiul si desfinta primariile de sector. Cati bani irositi pe apa sambetei. De aceea este nevoie in primul rand de aptitudini foarte bune, foarte competente de administrare a Bucurestiului, de un sistem foarte bine pus la punct pentru transportul in comun si in paralel cu acesta trebuie introduse si taxele pentru zonele centrale. In plus, in orase ca Milano impotriva poluarii s-a introdus legea ca autoturismele proprietate privata sa circule o zi numar par, o zi numar impar (cele ale locuitorilor din Milano). Ar trebui ca toti angajatii PMB, toti consilierii, viceprimarii, Doamna Primar Gabriela Firea, primarii de sector sa circule cateva zile la orele de varf cu mijloacele RATB, in inghesuiala - ca sardelele in aglomeratiile din mijloacele RATB, sa stea prin statii sa astepte minute in sir, sa vada si ei pe pielea lor cum este, poate asa se vor trezi la realitate si vor face ceva ca lumea in directia asta.

+2 (2 voturi)