Regiotrans SRL şi un şef serviciu din cadrul CFR S.A., trimişi în judecată de DNA

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sediul DNA FOTO Eduard Enea
Sediul DNA FOTO Eduard Enea

Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie au trimis în judecată patru firme, între care şi Regiotrans SRL, societatea lui Costel Comana, decedat într-un avion cu destinaţia Costa Rica şi pe Estrella Ştefănescu, şef serviciu în cadrul companiei naţionale CFR SA, pentru luare de mită.

Concret, Estrella Ştefănescu, şef serviciu Urmărire Transporturi din cadrul CFR S.A. este acuzată de şapte acte materiale de luare de mită. 

În dosarul care a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti, este implicat şi Iorgu Ganea, asociat al Regiotrans SRL, fost administrator al aceleiaşi societăţi, acuzat de participare improprie în modalitatea instigării la infracţiunea de acordare de subvenţii cu încălcarea legii, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite (74 acte materiale) şi evaziune fiscală (29 acte materiale).

Procurorii au dispus, de asemenea, trimiterea în judecată a patru societăţi comerciale. Este vorba despre SC Regiotrans SRL - operator de transport feroviar public de călători, SC Rail Force SRL, SC RC CF Trans SRL şi SC Marub SA.

„Inculpata Ştefănescu Estrella, în calitate de şef serviciu în cadrul CNCF CFR SA, în perioada 3 iunie 2010 - 6 aprilie 2015, în legătură cu îndeplinirea unor acte ce intră în îndatoririle sale de serviciu, a pretins, a acceptat promisiunea, respectiv după caz, a primit, de la directorul general al SC Regiotrans SRL, sume de bani şi foloase necuvenite în cuantum total de 24.653,67 lei (combustibil, un laptop, un telefon şi abonament telefonic, servicii de cazare în staţiune turistică, reparaţii la autoturismul personal etc., precum şi suma de 923 lei numerar). Activităţile în legătură cu care aceasta a primit banii şi bunurile sub formă de mită au constat în confirmarea, din partea CNCF CFR SA, a volumului de tren km (indicator principal în funcţie de care se acordă subvenţia) realizat de inculpata Regiotrans SRL”, se arată în comunicatul DNA.

Conform aceleiaşi surse, documentele în care era făcută această confirmare au fost ataşate cererilor şi notelor de fundamentare pe baza cărora SC Regiotrans a obţinut, în mod nelegal, subvenţii de la bugetul de stat.

„În perioada 7 ianuarie 2009 - 20 ianuarie 2015, în baza unui număr de 74 de cereri şi a notelor de fundamentare şi justificare a subvenţiilor ataşate cererilor, inculpatul Ganea Iorgu şi Comana Costel (persoană care a avut calitatea de suspect, decedat în data de 25.02.2015), i-au determinat pe funcţionarii publici din cadrul Ministerului Transporturilor - Direcţia Economică (care au acţionat fără vinovăţie), să acorde inculpatei SC Regiotrans SRL, subvenţii în valoare totală de 236.238.281 lei (echivalentul a 54.506.882 euro) cu încălcarea legii”, se precizează în comunicat.

Cum ar fi acţionat Iorgu Ganea şi Costel Comana

Din anchetă a mai reieşit că Iorgu Ganea şi Costel Comana au acţionat fie direct, fie prin intermediul unor persoane care deţineau funcţii de conducere la SC Regiotrans, beneficiind totodată de complicitatea societăţilor Rail Force SRL şi RC CF Trans SRL, care făceau parte din acelaşi grup cu prima. De altfel, la data faptelor cei doi aveau calitatea de administratori în drept sau doar în fapt la cele trei firme.

SC Regiotrans mai este acuzată că a beneficiat de subvenţia acordată nelegal, în valoare de 236.238.281 lei, prin majorarea artificială a costurilor reale de transport, cu complicitatea celor două firme "surori", care-i prestau servicii. Cele două societăţi au fost interpuse ca prestatori de servicii pentru SC Regiotrans, în scopul majorării artificiale a costurilor reale de transport care erau luate în calcul în procedura acordării subvenţiei.

"Astfel, a fost creată o schemă prin s-a realizat un transfer de subvenţie de la inculpata SC Regiotrans SRL la celelalte firme din grup. (...) Aceasta întrucât contractele de servicii publice în domeniul transportului feroviar public de călători, încheiate cu Ministerul Transporturilor de inculpata SC Regiotrans SRL, plafonau cota de profit ce putea fi obţinută de aceasta la maxim 5% din venituri, respectiv 3% începând cu 2013. Astfel, se acordau de la buget cu titlu de subvenţie diferenţele dintre costurile reale de transport şi tarifele stabilite pentru transportul feroviar public de călători, la care se adăuga o cotă de profit de 5%, iar începând cu 2013 de 3%. Sumele care depăşeau acest plafon ar fi trebuit să fie restituite la buget", arată DNA.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite