Dragnea: „În România, reforma educaţiei a eşuat“. El vorbeşte, el aude. Îl mai ascultă cineva pe Dragnea?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Am mai scris despre discursul lui Dragnea la recentul Congres, surprinzător de exact în privinţa educaţiei. Iată ce spune Liviu Dragnea: „România are nevoie disperată să recupereze cele aproape trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat. Nu trebuie să ocolim realitatea şi nici să ne lăsăm păcăliţi de declaraţiile politice“.

Se poate presupune că a vrut să o atace pe Ecaterina Andronescu, dar s-a raportat la ultimele trei decenii, nu doar la ministeriatele Ecaterinei Andronescu. Din 28 de ani, PSD a condus ţara, inclusiv educaţia, 20 de ani. De un an şi trei luni Dragnea conduce ţara, având guvernul „meu“, parlamentul „meu“, administraţiile centrale şi locale. Aşa că eşecul educaţiei este imputabil PSD în proporţie de 70%.

Recentele rezultate de la simularea Evaluării Naţionale vin să accentueze dezastrul. Doar 33% dintre elevii de gimnaziu au reuşit să ia note peste 5 la matematică. Doi elevi din trei n-au reuşit. Deşi părinţii lor plătesc şcoala prin taxe şi impozite, şcoala funcţionează cu un randament de 33%. Pe banii contribuabililor.

Să fi aflat Liviu Dragnea de puţin timp că „reforma în educaţie a eşuat“? Greu de crezut. Este o problemă de interes naţional, pe care şeful partidului aflat la guvernare nu avea cum să nu o ştie. Lăsând la o parte perioada guvernării Ponta, în care şi Liviu Dragnea a avut o poziţie de prim rang, ce a făcut Dragnea pentru educaţie în ultimele 15 luni de când guvernează ţară? Nimic! Premierii Grindeanu, Tudose, acum premierul Dăncilă nu şi-au propus şi nici nu încearcă să remedieze soarta educaţiei. Fac urechea surdă la spusele lui Dragnea!

Mai mult, toţi miniştri de la Educaţie, că s-au numit Liviu Pop, Valentin Popa, Pavel Năstase, Mihnea Costoiu, Remus Pricopie şi încă vreo 20, n-au ştiut, n-au fost lăsaţi, n-au fost împinşi de la spate să aducă şcoala în situaţia de a servi interesele şi cerinţele societăţii româneşti în etapa actuală de evoluţie. Excepţie fac Miclea şi Funeriu, care au făcut radiografia sistemelor de educaţie şi au început reformarea lor. Dar n-au fost lăsaţi să-şi ducă iniţiativele până la capăt.

Acelaşi lucru se întâmplă şi acum. Câte examene să mai treacă, cu rezultate catastrofale, pentru ca şefii politici ai ţării să-şi pună mâinile în cap şi să spună stop, nu se mai poate?

România are nevoie disperată să recupereze cele aproape trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat“, spune Liviu Dragnea. Corect. Şi nu ştie acest adevăr, crud şi dureros, de ieri, de azi. Speram să aud un ecou, ceva, de la „guvernul meu“, de la premierul „meu“, că preiau iniţiativa şi trec la treabă. Aiurea! Nimic din toate acestea. Altele sunt preocupările puterii actuale: statul paralel, protocoalele secrete DNA-SRI, cum s-o dea afară pe Kovesi, cum să mascheze eşecul programului de guvernare şi alte asemenea.

Mai spune Dragnea: „România şi-a ratat proiectul de educaţie în primul rând pentru că l-a fragmentat politic. N-am ştiut să ducem la capăt un proiect solid şi unitar, inspirat din exemplul statelor care au reuşit. Am preferat să blocăm, să schimbăm, să întoarcem şi să experimentăm de fiecare dată când s-a schimbat guvernarea. Asumându-ne asta, trebuie să înţelegem că educaţia are nevoie de bani şi că banii investiţi în educaţie reprezintă cea mai bună afacere a unui stat civilizat“.

Şi de astă dată se constată diferenţa enormă între vorbe şi fapte. Dragnea vorbeşte dar nu-l ascultă nimeni. Vorbeşte la pereţi. Şi când te gândeşti că a schimbat doi premieri pentru că nu-l ascultau. Câţi va mai schimba până când să-i dea vreunul atenţie? Şi peste 10 ani,  un alt Dragnea va constata ca Educaţia este un proiect eşuat.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite