Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic cu o oaie. „E vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Posibilul brand al României FOTO 123 RF
Posibilul brand al României FOTO 123 RF

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa, scrie profit.ro.

La Consiliul Consultativ de săptămâna trecută, ministrul Turismului, Mircea Dobre, le-a spus reprezentanţilor mediului de afaceri că vrea să reconstruiască brandul turistic în jurul legendei Mioriţa, scrie profit.ro. Ministrul le-a prezentat ca exemplu Spania, care îşi asociază imaginea cu un taur, Franţa, cu cocoşul galic, şi le-a vorbit şi despre vacă, care se regăseşte şi ea în brandul unor ţări. În acest context, ministrul le-a explicat că Mioriţa ar reprezenta mai bine decât frunza imaginea turismului românesc.

Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din România, prezent la şedinţă, a confirmat că ministrul Dobre a vorbit despre Mioriţa ca posibil viitor brand turistic. "S-a discutat tema asta, s-a pus pe masă şi a părut că ministrul vorbeşte serios. Eu i-am zis că în momentul de faţă avem un brand, bun, rău, putem să-l criticăm sau nu, acea frunză cu <Explore the Carpathian garden > şi că acum avem alte priorităţi decât să umblăm la brand. Eu cred că trebuie să umblăm la content, la ce-i în spatele brandului, nu la imaginea respectivă", a declarat Anastasiu pentru Profit.ro.

"Este o discuţie principială"

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marţi, la Parlament, că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, deoarece România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene, fiind doar o discuţie „principială”.

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre, referindu-se la discuţiile avute săptămâna trecută cu oamenii de afaceri din turism.

Ministrul a subliniat faptul că „nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva”.

„Este o discuţie principială pentru că noi, în momentul de faţă, avem de realizat nişte broşuri, şase la număr, care o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online (...). Brandul de ţară nu se poate schimba până în 2020”, a conchis ministrul Turismului.

Politică



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite