Cod roşu de mătreaţă

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şamponul Head&Shoulders, aparţinând companiei Procter&Gamble, derulează o campanie online care urmăreşte să-i scape pe români de mătreaţă. Pe viaţă!

Campania este deghizată într-o „rezoluţie“ ce susţine „mişcarea“ numită „România fără mătreaţă“. (Sunt la modă „rezoluţiile“, „petiţiile“ şi „mişcările“.) Campania targetată pe publicul tânăr oferă mostre gratuite de şampon Head&Shoulders, un brand care îi ajută pe români să trăiască fără mătreaţă. Asta dacă vor folosi regulat Head&Shoulders. Mostra este livrată gratuit după ce „aderentul la mişcare“ se va înregistra cu numele, adresa şi e-mailul pe site-ul şamponului, ca firma să-şi facă (moca!) o bază de date, nu-i aşa? Atenţie, mostrele nu-i vor scăpa de mătreaţă pe utilizatori, ci şamponul folosit cu regularitate! Pe care trebuie să-l cumpere. Nu se spune cât timp trebuie folosit. Probabil, o viaţă. Asta înseamnă fidelizarea consumatorului.

România trebuie să fie o ţară fără mătreaţă, asta-i urgenţa momentului!

„România fără mătreaţă“ este o campanie pe care nici în cele mai frumoase vise ale mele de patriot nu mi-am imaginat-o. „România fără mătreaţă“, pe viaţă! Cine ar fi avut curajul şi dezinvoltura să deruleze un asemenea proiect? Niciun politician, niciun ONG, niciun realizator de talk-show TV. Educaţie, curăţenie, să trăim cu părul curat, dar să fim vigilenţi, mătreaţa ne pândeşte la orice colţ de stradă, să folosim şamponul, pe viaţă, pentru că România trebuie să fie o ţară fără mătreaţă, asta-i urgenţa momentului!

Numai un brand comercial putea să-i încurajeze pe români să se spele pe păr, să nu mai umble jegoşi, să urce poporul în fruntea topului UE printre popoarele cu cel mai ridicat consum de şampon. (Acum suntem în coada Europei la consumul de şampon, pastă de dinţi şi săpun)! Într-adevăr, multe oraşe din România n-au apă caldă, dar nu contează, dacă n-avem apă caldă, atunci să ne spălăm cu apă rece, nu avem apă rece, atunci să ne spălăm cu Head&Shoulders, fără apă! Sau cu sifon, la lighean. Îmi vine în minte versul lui Mihai Eminescu: „Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie!“. O viaţă fără mătreaţă, dulce Românie, asta îţi doresc!

Când România nu are autostrăzi şi spitale, când ţara nu este în stare să asigure securitatea alimentară pentru copiii săi crescuţi cu programul „cornul şi laptele“, baba noastră din proverb se piaptănă pentru că abia s-a spălat cu şamponul care luptă pe viaţă împotriva mătreţii. Este cea mai teribilă confruntare care are loc în România de azi. Mătreaţa asta enervantă ne împiedică să construim o infrastructură modernă, un sistem medical eficient, o justiţie credibilă, un învăţâmânt performant, chiar ne împiedică să gândim!

Genul acesta de campanie comercială nu aduce atingere „siguranţei naţionale“ şi nici nu „lezează interesele“ românilor. Dar „mişcarea“ are un efect devastator: îi spală pe creiere pe consumatori. Nu pe păr, pe creiere! Pentru că foloseşte nişte tehnici de „vânzare“ la care maimuţele ar deveni foarte, foarte nervoase.

Opinii

Mai multe de la Petre Barbu


Ultimele știri
Cele mai citite