Profilul consumatorului român de vinuri. 50% din români preferă vinul sec

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cramele producătoare, soiurile de struguri şi culoarea vinului - alb, rose sau roşu - sunt factorii esenţiali în funcţie de care consumatorul român de vinuri alege eticheta potrivită.

Românii consumă din ce în ce mai mult vinuri seci. Mai exact, 58% din români consumă vin sec în timp ce doar 2% din români preferă vinurile dulci. Concluzia se desprinde din cel mai recent studiu, realizat de CrameRomânia.ro şi ReVino.ro. 

În ceea ce priveşte culoarea, vinurile roşii ocupă primul loc pe podium, fiind preferate de 57% din români, pe locul doi sunt vinurile albe, alese de 28% din consumatori. Doar 13% din români preferă vinurile rose în timp ce 2% optează pentru vinurile spumante. 

Vinul, consumat de două-trei ori pe săptămână

De la cramele din România, de la cele din afară sau din producţie proprie, vinul este consumat de 2-3 ori pe săptămână de către 45% dintre respondenţi, iar cel îmbuteliat la sticlă este ales în peste 91% dintre situaţii, arată studiul.

„Cel mai des românii cumpără vinuri atât pentru consum propriu, dar de multe ori îl găsesc potrivit şi pentru cadouri. Ce am observat este că vinul spumant rămâne în continuare asociat, în 57% dintre cazuri, cu ocaziile speciale, dar 34% dintre respondeţi preferă să îl consume în orice moment”, a explicat Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro şi ReVino.ro.

Cât plăteşte un român pe o sticlă de vin

Doar 14% dintre cumpărători caută pe internet informaţii înainte de a cumpăra un vin, iar 9% cer sfatul unui specialist. Preţul pe care un român îl plăteşte pentru o sticlă de vin este în 43% dintre cazuri între 26 şi 50 lei, în 20% dintre cazuri între 16 şi 25 lei, iar în proporţie de 17% dintre respondenţi sunt dispuşi să plătească între 51 şi 70 lei.

Cu privire la soi, Feteasca Neagră (dintre cele trei Feteşti Neagră, Albă sau Regală) este cel mai căutat (52% dintre români îl preferă).

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite