Să terminăm cu şeful de scară. Pastila de administraţie

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
De acum încolo vom gusta împreună pastila de administrare!
De acum încolo vom gusta împreună pastila de administrare!

Mic fiind, de câte ori treceam prin faţa avizierului din scara blocului mă întrebam ce reprezintă acele liste pline cu rubrici, sume şi de ce stau la coadă vecinii mei în faţa unei cămăruţe pe care scria ”Administraţie”. De asemenea mă tot intrebam de ce vecinii mei pun întrebări şi comentează în contradictoriu cu cel din ”administraţie”, având tot timpul câte o dispută verbală.

Am crescut şi timpul mi-a demonstrat că atunci când am ajuns pe picioarele mele, într-un apartament pe care trebuia să-l întreţin, am fost nevoit să stau şi eu la coada de la ”administraţie” şi inevitabil am dat importanţă acelei liste de la avizier, sumelor care compuneau totalul de plată şi evident că după ce mi-am luat doză de curaj am pus o întrebare celui din ”administraţie”.

Evident că această primă experienţă a fost traumatizantă pentru mine. Cruda realitate m-a lovit în plin, în sensul că nu mi-a fost oferită nicio explicaţie, ba mai mult, tonul celui din “administraţie” a fost unul extrem de neprietenos. Era evident că acesta era un mare “şef” al blocului şi se comporta ca şi cum întregul imobil era proprietatea sa, fiind cel care avea ultimul cuvânt.

Vremurile s-au schimbat, în sensul că experienţa de viaţă coroborată cu cea profesională m-au făcut să mă prezint în faţa aceluiaşi individ din “administraţie” şi să-i solicit explicaţii cu privire la modul de calcul, defalcarea sumelor ce compun cota de întreţinere ce îmi revenea etc. Însă de această dată aveam la îndemână “informaţia”.

De acum înainte, pe acest blog, nu voi face decât să vă livrez “informaţia” de care aveţi nevoie pentru a cunoaşte tainele din spatele întocmirii listelor lunare de plată, modul de repartizare  precum şi drepturile şi obligaţiile pe care le aveţi în Asociatia de Proprietari din care faceţi parte, cum puteţi să aveti acces la actele şi datele din cadrul asociaţiei.

Am observat că din ce în ce mai mulţi oameni sunt nemulţumiţi de modul în care sunt întocmite listele lunare de plată, de valoarea cotelor ce le revin, de lipsa de transparenţă şi comunicare din partea administratorului şi a aleşilor din asociaţie (Comitet Executiv şi Preşedinte, Cenzor).

Ei bine, mi-am dat seama că o mare parte dintre aceşti oameni nu ajung să înţeleagă sau să aibă un răspuns la întrebările lor, acesta fiind un alt motiv pentru care pun în faţa dumneavoastră, cititorilor, întreaga experienţă profesională.

Voi încerca să vă răspund tuturor nelămuririlor pe care le aveţi, să vă prezint actele normative aplicabile în materie şi de ce pentru a reuşi împreună să scăpăm de răutăţile şi opacitatea acelor administratori care nu pot înţelege că fiecare dintre noi trebuie să cunoască pe ce dă banii.

Nu vreau să generalizez, există şi administratori care îşi fac treaba cu simţ de răspundere, însă aşa cum am putut constata cu propriile simţuri, marea majoritatea proprietarilor rămân cu un gust amar lună de lună după plata cotelor, atâta timp cât au semne de întrebare la lista curentă şi alte nelămuriri din trecut la care nimeni nu s-a sinchisit să le răspundă.

Ciudat este că mulţi dintre noi am fost, suntem şi cu siguranţă vom fi trataţi cu indiferenţă, atâta timp cât nu reuşim să facem demersul nostru în limitele stabilite de lege şi mai ales să avem răbdarea necesară finalizarii acestuia.

Vă spun că administratorul şi cei care conduc asociaţia tocmai pe aceste aspecte se bazează şi le exploatează: lipsa de implicare, indiferenţa noastră faţă de părţile comune ale imobilului şi mai ales lipsa timpului sau a răbdării în ducerea la bun sfârşit a demersurilor în vederea aflării unor date şi informaţii care ne interesează.

Nu mai vreau să nu stiu, nu mai vreau să fiu indiferent, nu mai vreau să plătesc ceea ce nu consum, nu mai vreau să fiu tratat cu superioritate. Gata!

Vreau să primesc toate informaţiile de care am nevoie să mă conving că nu sunt tras în piept, vreau să fiu informat, vreau să văd transparenţă în actul decizional şi în cheltuirea banilor.

Toate aceste aspecte le vom trata împreună, voi căuta să vă ofer soluţii şi voi aduce în faţa dumneavoastră situaţii concrete care privesc drepturile pe care le aveţi în relaţia cu administratorul, organele de conducere şi asociaţia de proprietari din care faceţi parte. Pentru a avea un cuvânt de spus, ca prim pas, asigură-te că eşti membru al asociaţiei de proprietari.

De acum încolo vom gusta împreună pastila de administrare!

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite