Sfaturi esenţiale pentru un Black Friday de succes: ce strategii pot aplica retailerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Încă mai sunt cumpărături făcute în magazin, dar volumele mari sunt online. FOTO Adevărul
Încă mai sunt cumpărături făcute în magazin, dar volumele mari sunt online. FOTO Adevărul

O analiză pe Black Friday 2015 oferă câteva direcţii şi sfaturi importante pentru ediţia evenimentului din acest an. Tendinţele vor fi menţinute, iar unele vor fi accentuate.

Starcom MediaVest Group şi Leo Burnett România, în colaborare cu TNS România, au realizat un studiu asupra Black Friday 2015 pentru a oferi o imagine clară asupra comportamentului de cumpărare şi a percepţiei pe care clienţii din România o au asupra acestui eveniment. Infograficul de la finalul articolului oferă o viziune de ansamblu asupra acestui eveniment, iar mai jos găseşti câteva idei principale.

Produsele promovate şi perioada exactă

Clienţii sunt interesaţi de categoriile asociate cu Black Friday, cum ar fi electrocasnice, produse IT&C, produse pentru casă sau fashion, dar nu trebuie neglijate nici categoriile cu investiţie financiară medie sau scăzută, care s-au dovedit a avea cea mai mare rată de conversie de la intenţie la achiziţie: îngrijire presonală, machiaj, parfumuri, cărţi, ceasuri sau jucării.

De asemenea, există câteva categorii de produse cu intenţie de cumpărare dublă faţă de achiziţiile efective, ceea ce arată o oportunitate mare de creştere a vânzărilor: aparate foto, console de jocuri, TV, vacanţe şi computere (laptopuri).

Data exactă pentru Black Friday a fluctuat, iar anul acesta Media Galaxy a anunţat o campanie imensă pentru tot anul. Tocmai de aceea, 57% din români caută informaţii despre perioada exactă când se desfăşoară Black Friday. Astfel, retailerii ar trebui să ţină cont de aspect şi să creeze oferte personalizate pe intervale orare. Spre deosebire de anii trecuţi, cumpărătorii nu mai vizitează site-urile la miezul nopţii, ci cumpără mai curând dimineaţa. Ofertele pe intervale orare maximizează traficul.

Teama de oferte false

Transparenţa pentru reduceri este esenţială, mai ales pentru că mai mult de jumătate dintre cei care intenţionau să cumpere de Black Friday au renunţat pentru că au perceput discounturile ca fiind „false”. Asta se manifestă prin credinţa că preţul produselor a fost crescut cu scurt timp înainte, iar reducerea aplicată îl aducea la realitate, de dinaintea perioadei promoţionale.

Merită reţinut şi că magazinele şi-ar putea răsplăti clienţii pentru a-şi creşte rata de vânzare. Pentru fiecare produs cumpărat de pe site, fidelizarea clienţilor se poate face cu extra discount la alte produse sau pentru produse din viitoarele oferte.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite