Cheltuieli pe internet: românii dau bani pe electronice, electrocasnice şi haine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comerţul online cu haine şi încălţăminte e în creştere şi în România.
Comerţul online cu haine şi încălţăminte e în creştere şi în România.

O analiză recentă a pieţei de comerţ online din România arată că preferinţele românilor nu s-au schimbat prea mult în ultimii ani, cu menţiunea cu acum cumpără mai des haine (segmentul fashion online).

Analiza prezentată de GPeC arată că, în medie cumpărătorii vizitează magazinele online de trei-patru ori pe săptămână şi 77% din aceaştia fac cumpărături de cel puţin două ori într-un an de la acelaşi magazin. Atunci când aleg un magazin online, sunt atenţi la preţul serviciilor sau al produselor şi aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp. În topul preferinţelor sunt eMAG (retailer cu marketplace şi produse noi, în mare parte), OLX (platformă pentru second hand) şi elefant.ro (platformă care a început cu cărţi şi vinde orice acum). În continuare, deloc surprinzător, preţul e cel mai important criteriu în alegerea unui magazin online.

Cu o medie de trei ori pe an, 90% preferă să achiziţioneze din mediul online produse electronice şi electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziţia de computere, accesorii software şi hardware (82%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (80%), cosmetice şi produse farmaceutice (77%), sejururi şi servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicaţiilor (69%), cărţi, reviste şi DVD-uri (67%) sau produse alimentare şi catering (55%).

Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei / an), pentru achiziţia de electronice şi electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software şi hardware (793 lei / an) sau mobilă şi decoraţiuni interioare (715 lei / an). În general, cumpără online pentru a economisi timp (72%), însă 51% din români preferă shopping-ul online pentru varietatea mare de produse găsite şi posibilitatea de a compara uşor ofertele propuse.

Din nou, nu-i surprinzător că plata numerar la primirea coletului este decisivă: 78% aleg asta, pe când 50% din cei chestionaţi menţionează că plătesc şi online cu cardul. Mai există şi plata în numerar la sediul magazinului (17%).

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite